تمرین آمریکا و کره جنوبی برای انداختن بمب هسته‌ای

تمرین آمریکا و کره جنوبی برای انداختن بمب هسته‌ای
سه شنبه 9 خرداد 1396 - 11:32

کره جنوبی امروز سه شنبه از مانور مشترک با آمریکا برای انداختن بمب هسته ای خبر داد.

العالم آسیا
کره جنوبی اعلام کرد که مانوری مشترک با آمریکا با استفاده از بمب افکن مافوق صوت "بی 1 بی لنسر" آمریکایی، انجام داده است.

پایگاه اینترنتی "اسکای نیوز" نوشت: خبر این مانور مشترک پس از آن منتشر شد که رسانه های رسمی کره شمالی آمریکا را به اجرای مانور برای انداختن بمب هسته ای روی شبه جزیره کره متهم کردند.
براساس این گزارش،"مون سانگ گیون" سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اجرای این تمرین در روز دوشنبه را تایید اما از ارائه جزئیات بیشتر در این زمنیه خودداری کرد.
رسانه های کره شمالی پیشتر اعلام کردند که بمب افکن مافوق صوت "بی1 بی لنسر" آمریکایی برای تمرین پرتاب بمب هسته ای بر فراز کره جنوبی به پرواز درآمده است.
بمب افکن بی 1 بی لنسر یک بمب افکن دوربرد و میان قاره ای است که قابلیت شلیک انواع موشک های هوا به سطح ASM مانند کروز و بازه گوناگونی از بمب های همه منظوره و یا هدایت شونده و بمب های هسته ای را نیز دارا است. این بمب افکن بسیار پیشرفته، می تواند بدون سوخت گیری مجدد، از یک قاره به قاره ای دیگر سفر کند، ماموریت خود را انجام داده و سپس مراجعت کند.

یکی از ویژگی های چشم گیر این بمب افکن، بالهای متغیر آن است که از تکنولوژی جمع شوندگی برای سرعت های بالا استفاده می کند. در این فناوری ، با عقب رفتن بال ها در سرعت های بالا، فشار وارده بر آنها کم شده در نتیجه از میزان پسای اضافی که بالها در سرعت های بالا تولید می کنند کاسته می شود.

هواپیمای B1-B از چهار موتور توربوفن F-101 GE با سیستم پس سوز استفاده می کند که توانایی کشش هر یک حدود 13500 کیلوگرم است. به دلیل داشتن چنین موتورهای قدرتمندی است که این هواپیما را می توان جز هواپیماهای مافوق صوت به حساب آورد، چرا که این بمب افکن می تواند با سرعت حداکثر 1.2 ماخ در سطح دریا پرواز کند که از این لحاظ نیز برتری قابل توجهی نسبت به هواپیمای B-52 دارد.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها