پاسخ جالب وزیر قطری به هجمه رسانه‌های سعودی

پاسخ جالب وزیر قطری به هجمه رسانه‌های سعودی
سه شنبه 9 خرداد 1396 - 15:45

وزیر خارجه قطر که کشورش از چند روز پیش به دلیل سخنان منتسب به امیر این کشور درباره ایران، هدف هجمه رسانه‌های سعودی و اماراتی قرار گرفته، پاسخ جالبی داد.

العالم ـ ایران

«محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر در واکنش به هجمه رسانه‌های سعودی و اماراتی علیه کشورش به بیان کلامی از امام علی بن ابی طالب(ع) بسنده کرد.

وی در صفحه توییتر خود این کلام امام علی (ع) را منتشر کرد که فرمودند:«کل جراحة فلها دواء... و سوء الخلق لیس له دواء» (هر زخمی درمانی دارد اما بد خلقی درمان ندارد).

هفته گذشته به دنبال برگزاری اجلاس عربی –اسلامی و آمریکایی در ریاض تحت عنوان مبارزه با تروریسم، خبرگزاری قطر مطالبی را منتسب به امیر قطر درباره حمایت از ایران، حزب‌الله و حماس منتشر کرد که به دنبال آن تنشی در روابط بین عربستان و چند کشور عربی با قطر بوجود آمد.

گفته می‌شود کشورهای عربستان، بحرین، مصر و امارات برخورد خوبی با امیر قطر در این اجلاس نداشته‌اند و بشدت نزد دونالد ترامپ بدگویی دوحه را کرده‌اند.

عربستان و متحدانش به دولت امریکا گفته‌اند که دوحه در حال حمایت از تروریسم است و همچنان از جماعت اخوان المسلمین حمایت می‌کند.

دیدار ترامپ و تمیم در ریاض نیز دیدار گرم و صمیمانه‌ای نبود و ترامپ هم از تمیم خواسته که کشورش در مبارزه با تروریسم فعال باشد.

از طرفی دیگر سران امارات نیز در ریاض در حاشیه اجلاس با ترامپ، اصلا با تمیم صحبت نکرده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها