یدیعوت: ترامپ «چک سفید امضا» به اسرائیل نداد

یدیعوت: ترامپ «چک سفید امضا» به اسرائیل نداد
چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 05:37

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل نوشت که به رغم توافق کلی میان تل آویو و واشنگتن، اسراییل از کابینه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا چک سفید امضا دریافت نکرده است.

العالم فلسطین اشغالی 

به گزارش الجزیره، این روزنامه افزود که البته این به معنی آن نیست که راه حل تشکیل دو کشور فلسطینی و اسراییلی از میز مذاکره با حکومت آمریکا حذف شده است؛ چون ترامپ از نتانیاهو تحقق توافق با فلسطینیان را خواستار شده است.   
نتانیاهو در نشست فراکسیون حزب لیکود اسراییل از اعضای حزبش خواست که چندان به نتایج سفر اخیر ترامپ به اسراییل خوش بین نباشند، به ویژه که بسیاری از آنان گفته بودند این سفر دارای نشانه های مثبتی برای اسراییل است.
نتانیاهو در این نشست که با حضور وزرا و نمایندگان لیکودی کنست صهیونیستی (پارلمان) برگزار شد، افزود هر کس گمان کند که اسراییل از ترامپ در زمینه گفت و گوی سیاسی با فلسطینیان، چک سفیدامضا دریافت کرده، در اشتباه است.     
روزنامه اسراییلی یدیعوت آحرنوت به نقل از یائیر لاپید رهبر حزب "آینده وجود دارد" (مخالف دولت نتانیاهو)، نوشت که سفر ترامپ شکست امنیتی و سیاسی بزرگی برای اسراییل بود، به ویژه از حیث امضای قرارداد عظیم تسلیحاتی با عربستان که به ضرر امنیت اسراییل است.
206
 

پربیننده ترین خبرها