افغانستان از آمریکا دربارۀ کمک هوایی به تروریست‌ها توضیح خواست

افغانستان از آمریکا دربارۀ کمک هوایی به تروریست‌ها توضیح خواست
چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 06:32

در پی نگرانیها در مورد فرود بالگرد های مشکوک در مناطق مختلف افغانستان، مجلس سنای این کشور از امریکا خواست در این مورد توضیح دهد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری آوای افغانستان، فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان، در نشست علنی روز سه شنبه این مجلس گفت آسمان افغانستان در دست آمریکا است و مقامهای آمریکایی باید در موردفرود بالگردها  به مردم اطلاعات دهند تا نگرانی ها از این بابت رفع شود.
محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا افغانستان نیز با نگرانی از فرود بالگردها در مناطق تحت کنترل طالبان  گفت: امنیت افغانستان در دست جامعه جهانی است و باید در این زمینه پاسخ بدهند.
ایزدیار افزود اینکه این بالگرد ها مربوط جامعه جهانی می شود و یا از کشورهای دیگر وارد افغانستان می شود باید مشخص شود.
طی ماه های اخیر خبرهای مبنی بر فرود بالگرد ها در مناطق تحت کنترل طالبان در برخی استان های افغانستان  از زبان نمایندگان مردم این کشور و مسئولان محلی شنیده شده است.
با این حال ژنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان ، روز دوشنبه در نشست خبری، تردد بالگردهای  ناشناس در استان های فاریاب، سرپل و بدخشان، را ادعاهای بی اساس خواند.
وزیری گفت: وزارت دفاع ملی هیچ نوع سندی در این راستا ندارد و از مردم میخواهد هر نوع سندی که وجود دارد، ارائه دهند تا صحت آن مورد بررسی قرار گیرد.
گزارش فرود بالگرد ها در استان های شمالی و شمال شرقی افغانستان در حالی منتشر م یشود که طالبان و سایر جریان های تروریستی به نیروی هوایی و بالگرد دسترسی ندارند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها