رهبران‌ اروپا ‌ترامپ و سلمان ‌را مسخره کردند +عکس

رهبران‌ اروپا ‌ترامپ و سلمان ‌را مسخره کردند +عکس
چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 09:47

نخست وزیران شمال اروپا، در اقدامی بی سابقه، رسماً عکس ترامپ در عربستان سعودی را مسخره کردند.

العالم اروپا

کمتر اتفاق می افتد که رهبران جهان، یکدیگر را مسخره کنند، اما نخست وزیران پنج کشور شمال اروپا، رسماً دست به این اقدام زدند و ترامپ را مسخره کردند.

نخست وزیران شمال اروپا، دور هم جمع شدند و توپ فوتبالی را در دست گرفتند و عکس گرفتند تا عکسی شبیه دورهمیِ دونالد ترامپ، ملک سلمان و عبدالفتاح سیسی به ثبت برسانند.

دونالد ترامپ، هفتۀ گذشته در مرکز مبارزه با تروریسم در ریاض، در کنار ملک سلمان پادشاه عربستان و عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر، دستش را روی یک گوی نورانی که نماد کرۀ زمین است، گذاشت و عکس گرفت که این عکس به سرعت در شبکه های اجتماعی تحت عنوان انجمن شیاطین معروف شد.

این عکس چنان معروف شد که لارس لوکه راسموسن، یوها سیبیلا، بیارنی بندیکتسون، ارنا سولبرگ و استفان لوفین نخست وزیران دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد تصمیم گرفتند آن را سوژه کنند.

این نخست وزیران، در نشست بررسی همکاری میان کشورهایشان که در برگنِ نروژ برگزار شد، پس از پایان گفت وگو، دور هم جمع شدند و عکسی مشابه عکس ترامپ در عربستان سعودی گرفتند و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

سولبرگ نخست وزیر نروژ با درج این عکس در صفحۀ فیس بوک خود به همراه عکس ترامپ در عربستان سعودی، زیرِ این دو عکس نوشت: "چه کسی بر جهان حکومت می کند؟ ریاض یا برگن؟"

وی در ادامه نوشت: نمی دانم در عکس بالا (عکس ترامپ) به چه چیزی فکر می کنند، اما در عکس پایین، نخست وزیران پنج کشور شمال اروپا، توپی را در دست گرفته اند که نماد توسعۀ پایدار است و امیدواریم که طرحی برای آینده باشد.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها