ورود آمریکا به درگیری بی‌سابقه قطر و عربستان

ورود آمریکا به درگیری بی‌سابقه قطر و عربستان
پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 - 11:52

دولت آمریکا با ورود به تنش و درگیری بی سابقه بین کشورهای قطر و عربستان، جانبداری خود را از ریاض علیه قطر اعلام کرد.

العالم ـ آمریکا
دنیا پاول معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: قطر باید به یادداشت تفاهمی که اخیرا در اجلاس سران در ریاض با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بدست آمد، پایبند باشند.

پاول در سخنانی که در نشریه "ویکلی استاندارد" آمریکا منتشر شد، گفت: "توافق تاسیس مرکز مبارزه با تروریسم در ریاض دربردارنده بالاترین میزان تعهدات به عدم حمایت مالی از سازمان های تروریستی است".

وی افزود: "وزارت خزانه داری آمریکا براساس این توافق و با همکاری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تعهدات اجرایی همگان را زیر نظر خواهد گرفت".

پاول گفت: "دستارد بزرگی برای ما در آمریکا بود که دولت قطر را به امضای این تعهد سوق دهیم. قطر این امارت کوچک در جزیره عربی همواره درقبال هرگونه تدابیر مرتبط با مبارزه با تروریسم سرپیچی کرده است".

وی افزود: "اهمیت یادداشت تفاهم این است که همگان از جمله قطر آن را امضا کرده اند و به جزئیاتی متعهد شده اند که می دانند این جزئیات مسئولیت آنها را در مجازات هرکس از جمله افراد که از تروریسم حمایت می کنند، مشخص کرده است".

در سایه مطالب منتشر شده در سایت رسمی خبرگزاری دولتی قطر به نقل از امیر این کشور، تنش و درگیری بی سابقه ای این روزها بین عربستان و قطر به راه افتاده است که با حمله متقابل رسانه های دوطرف همراه است.

دولت قطر اعلام کرده است که این سایت هدف حمله سایبری قرار گرفته و مطالب منتشر شده متعلق به امیر قطر نیست اما عربستان و امارات این توضیح امارات را رد کرده اند.

در پی بالا گرفتن این تنش‌ها که درست چند روز بعد از اجلاس سران تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی با ترامپ به میزبانی عربستان در شهر ریاض آغاز شد، دولت کویت درصدد میانجیگری برآمده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها