نگرانی کارشناسان از مکالمه ترامپ با تلفن همراه

نگرانی کارشناسان از مکالمه ترامپ با تلفن همراه
پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 - 12:42

کارشناسان حوزه امنیت از علاقه رئیس‌جمهور آمریکا به استفاده از تلفن همراهش ابراز نگرانی می‌کنند.

العالم - آمریکا

به نقل از آسوشیتد پرس؛ دونالد ترامپ – رئیس‌جمهور آمریکا – که از هیلاری کلینتون به دلیل استفاده از یک سرور ایمیل شخصی به شدت انتقاد کرد، ممکن است به دلیل استفاده خودش از یک تلفن همراه برای صحبت با سران سایر کشورها به هدفی جذاب برای اقدامات هکری و شنود تبدیل شود.
ترامپ شماره تلفن همراه خود را در اختیار همتایانش در نقاط مختلف جهان قرار داده است. وی از آن‌ها خواسته است برای اجتناب از دیوان‌سالاری روابط دیپلماتیک، به طور مستقیم با تلفن همراه خودش تماس حاصل کنند. این امر نگرانی‌ها را درباره امنیت و رازآلودگی روابط رئیس‌جمهور آمریکا تشدید کرده است.
کارشناسان حوزه امنیت تلفن‌های همراه می‌گویند در جهان امروز که جاسوسی فضای مجازی در آن به وفور مشاهده می‌شود، چنین سیاستی نه‌تنها غیر‌متعارف است، بلکه خطرناک نیز به شمار می‌رود. می‌توان مکالمات تلفنی را رهگیری کرد. سیگنال‌های یک تلفن همراه که به برج‌های مخابراتی مجاور ارسال می‌شود، می‌تواند محل دقیق آن را آشکار کند. حتی شبکه‌های مخابراتی هم آسیب‌پذیر هستند و آگاهی از شماره تلفن یک فرد، حمله بدافزاری به تلفن وی را آسان‌تر می‌کند.
به گفته مقامات کنونی و اسبق آمریکایی که به این حوزه اشراف کامل دارند، ترامپ از رهبران مکزیک و کانادا خواسته است با تلفن همراه خودش تماس بگیرند. همچنین به گفته یک مقام فرانسوی، رئیس‌جمهور آمریکا -- که فعالیت در کانال‌های رسمی را نمی‌پسندد -- همچنین پس از پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری چند هفته پیش فرانسه، شماره تلفن همراه خود را در اختیار او قرار داد.
مقامات دولت ترامپ درباره مدل تلفن همراه رئیس‌جمهور و به‌روزرسانی‌های امنیتی آن اطلاعاتی منتشر نمی‌کنند.
"تد لو،" عضو دموکرات مجلس نمایندگان که در حوزه فناوری‌های رایانه‌ای تحصیل کرده است، روز چهارشنبه این توییت را خطاب به دونالد ترامپ ارسال کرد: «لطفاً از تلفن همراهت برای تماس‌های حساس استفاده نکن. اشکال اس‌اس7 در شبکه‌ها به نهاد‌های اطلاعاتی خارجی امکان می‌دهد بر مکالمه‌ها نظارت کنند.»
به باور برخی کارشناسان، شماره تلفنی که ترامپ در اختیار رهبران کشورها قرار می‌دهد، احتمالاً به تلفن فرد دیگری متصل است که می‌تواند تماس‌ها را به تلفن رئیس‌جمهور منتقل کند. چنین سامانه‌ای می‌تواند مانع از نظارت افراد مزاحم بر ارتباطات رئیس‌جمهور شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها