یک ربات‌پلیس در دبی کشیک می‌دهد! +عکس

یک ربات‌پلیس در دبی کشیک می‌دهد! +عکس
پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 - 15:20

دبی برای شناسایی مجرمان و جمع‌آوری اطلاعات از یک ربات‌پلیس استفاده می‌کند.

العالم - گوناگون
به نقل از رویترز؛ یک ربات‌پلیس که می‌تواند مجرمان را شناسایی و اطلاعات را جمع‌آوری کند به نیروی پلیس دبی پیوست. این ربات پلیس در مناطق پر رفت و آمد دبی کشیک خواهد داد و در راستای تحقق هدف دولت برای جایگزینی افراد شاغل در حوزه شناسایی تبهکاران با ماشین به کار گرفته خواهد شد.
بنا بر اعلام پلیس دبی، اگر تجربه استفاده از این ربات‌پلیس موفقیت‌آمیز باشد، این ربات‌های غیر مسلح تا سال 2030، 25 درصد از نیروی پلیس گشت این شهر را تشکیل خواهند داد.
یکی از مقامات ارشد پلیس دبی در این خصوص می‌گوید: «این ربات‌ها می‌توانند 24 ساعت شبانه‌روز کار کنند. آن‌ها به دنبال مرخصی، مرخصی بیماری و مرخصی ازدواج نیستند.»
این ربات‌پلیس خودکار به دوربین و نرم‌افزارهای تشخیص صورت مجهز است و می‌تواند با مقایسه تصاویر صورت افراد با داده‌های موجود در پرونده‌های پلیس، یافته‌های خود را در اختیار مرکز پلیس قرار دهد. این ربات همچنین می‌تواند پلاک خودرو‌ها را بخواند. مردم می‌توانند به کمک رایانه‌ای لمسی که در سینه آن تعبیه شده است، با آن ارتباط برقرار کنند و موارد بروز جرم را گزارش دهند. این ربات به وسیله یک شرکت اسپانیایی ساخته شده و هزینه طراحی آن اعلام نشده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها