چه زمانی ربات جای شغل شما را می گیرد؟

چه زمانی ربات جای شغل شما را می گیرد؟
پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 - 21:51

کارشناسان آمریکایی سایتی راه اندازی کرده اند که برای پیش بینی میزان تاثیر فرایند اتوماسیون سازی (جایگزینی انسان با ربات) بر مشاغل مختلف در آینده از آن استفاده می شود.

 العالم - گوناگون

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فناوری هوش مصنوعی و فناوری های رباتیک با پیشرفت روز افزونی به رشد خود ادامه می دهند و  پیشرفت گسترده این فناوری در آینده موجب می شود خطر جایگزینی ربات به جای انسان در هزاران شغل افزایش پیدا کند که این موضوعه خطر بیکار شدن جمع کثیری از افراد را به دنبال دارد. 

به تازگی سایتی ایجاد شده است که می تواند با ارائه یک سری اطلاعات، به افرادی که این پدیده تقریبا نوظهور یک تهدید برای آن ها محسوب می شود، به نوعی هشدار دهد.

شما می توانید با مراجعه به سایتی به نام ?will robots take my job که یک ابزار وب محور است، از میزان تاثیر پیش بینی شده اتوماسیون سازی و کامپیوتری کردن امور بر مشاغل خود در آینده آگاه شوید.

این سایت از طراحی واقعا جالبی برخوردار است. پس از ورود به سایت، ابتدا باید شغل خود یا شغل دیگری را انتخاب کنید. سپس احتمال به دست گرفتن آن شغل توسط ربات ها (با نمایش درصد) در آینده برای شما نمایش داده خواهد شد.

در ضمن اطلاعاتی دیگری همچون تعداد افراد مشغول در شغل شما در زمان حاضر، میزان درآمد متوسط سالانه آن شغل و همچنین میزان رشد مورد انتظار شغل مورد نظر تا سال ۲۰۲۴ نیز برای شما نمایش داده می شود.

با کمک این سایت می توان فهمید که اتوماسیون سازی برای چه مشاغلی در آینده یک تهدید بزرگ محسوب می شود و چه مشاغلی از خطر آن مصون خواهند ماند؛ برای مثال طبق اطلاعات ارائه شده در این سایت، شغل نگارش متون فنی و دستیار آماری کاملا در معرض خطر فرایند اتوماسیون سازی هستند و افرادی که در این مشاغل مشغول به کار هستند، باید به فکر آینده خود باشند؛ اما در مورد مشاغلی همچون گزارشگری نگرانی خاصی وجود دارند و برخی از افراد هم مانند افراد فعال در زمینه توسعه نرم افزارها، هم می توانند مطمئن باشند که فرایند اتوماسیون سازی به هیچ وجه یک تهدید برای آن ها نیست.

لازم به ذکر است که اطلاعات ارائه شده در این سایت بر اساس داده های به دست آمده از تحقیقات انجام شده توسط سازمان کار آمریکا در مورد اتوماسیون سازی، ارائه شده است و پیش بینی های انجام شده فقط مختص بازار کار آمریکا است. البته فرایند اتوماسیون سازی به همین شکل دیر یا زود در سایر کشورهای جهان نیز رخ می دهد.

بنابراین همین حالا با مراجعه به این سایت و جستجوی شغل خود می توانید بفهمید که فرایند اتوماسیون سازی تا چه اندازه یک تهدید برای شغل شما محسوب می شود./ منبع : click

پربیننده ترین خبرها