آمریکا به نیروهای مورد تایید ایران در سوریه هشدار داد

آمریکا به نیروهای مورد تایید ایران در سوریه هشدار داد
جمعه 12 خرداد 1396 - 17:22

ارتش آمریکا ضمن افزایش نیروهای جنگی خود در جنوب سوریه، نیروهایی که آن ها را مورد حمایت ایران نامید، تهدیدی برای خود دانست.

العالم سوریه

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، کلنل «رایان دلون» سخنگوی ارتش آمریکا، روز پنج شنبه در بغداد گفت: میزان حضور و نیروهای خود را افزایش دادیم و اکنون برای مقابله با هرگونه تهدیدی از سوی نیروهای حامی دولت (سوریه) آمادگی داریم.

وی افزود: نیروهای مورد حمایت ایران، پیشروی کرده بودند که با حمله ای که در 18 اردیبهشت ضد آن ها صورت گرفت، اکنون تعداد کمی از آن ها در منطقۀ «عدم درگیری» باقی مانده اند، این منطقه به منظور تضمین سلامت نیروهای ائتلاف بین المللی (به سرکردگی آمریکا) ایجاد شده است.

یک مسئول آمریکایی پیش از این گفته بود که ارتش آمریکا، در هفتۀ جاری، بیش از 90 هزار اعلامیه پخش کرده بود که در آن ها از جنگ جویان موجود در منطقه «عدم درگیری» خواسته بود این منطقه را ترک کنند.

در این اعلامیه ها به مبارزان مورد حمایت ایران درباره هرگونه پیشروی به سمت «التنف» هشدار داده شده و اعلام شده بود که هرگونه پیشروی به این منطقه، اقدام خصمانه در نظر گرفته می شود و نیروهای آمریکایی در قبال آن، به دفاع از خود خواهد پرداخت.

در این میان، «هادی العامری» از رهبران بسیج عراق (الحشد الشعبی) عراق گفت: بسیج عراق به مرزهای سوریه در غرب نینوا رسید و با همه گروه های مسلحی که در مرزهای عراق و سوریه حضور دارند، هماهنگی هایی انجام خواهد داد به جز گروه هایی که ساخته و پرداختۀ آمریکا هستند (اشارۀ او در این زمینه، به عناصر داعش بود).

العامری تاکید کرد: حملۀ اخیر آمریکا به گروه هایی که در کنار ارتش سوریه می جنگند، از چهرۀ واقعی آمریکا که حمایت از تروریسم است، پرده برانداخت.

گفتنی است که نیروهای بسیج عراق، ورود به خاک سوریه را اعلام کرده اند اما نیروهای سوریه دموکراتیک  که از حمایت آمریکا برخوردارند درباره وروداین نیروها به خاک سوریه هشدار دادند و تاکید کردند که با هرگونه تلاشی برای ورود آن ها به اراضی تحت کنترل این گروه، مقابله خواهند کرد.

205

 

پربیننده ترین خبرها