کشف محموله داعش پسند در فرودگاه پاریس! +فیلم

شنبه 13 خرداد 1396 - 10:48

به تازگی فیلم یک محموله بزرگ از قرصهای قاچاقی کشف شده که اکثرا مورد استفاده گروه تروریستی داعش است.

العالم ـ گوناگون

ماموران گمرگ فرانسه طی چند روز گذشته در فرودگاه «شارل دو گل» پاریس، ۱۳۵ کیلوگرم قرص کپتاگون کشف و ضبط کرده اند و می گویند مقصد نهایی ۷۰ کیلوگرم از این محموله عربستان سعودی بوده است.

بر اساس گزارشات قرص های کشف شده که گونه ای از آمفتامین است و با نام‌های کپتاگُن، بیوکپتُن یا فیتُن شناخته می شود.

یافته های مقامات فرانسوی حاکی است مقصد این محموله به ظاهر جمهوری چک بوده  اما در واقع با گذر از ترکیه،به عربستان سعودی تغییر مسیر می داده است، ماموران گمرک فرودگاه شار دو گل فرانسه بار دیگر در دوم فوریه ۶۷ کیلوگرم دیگر از قرص های کپتاگُن را کشف و ضبط کردند که در قالب های فولادی جاسازی شده بود.

تروریستهایی که تجربه مصرف کپتاگُن را دارند می گویند که این قرص مخدر به آنها کمک می کند تا روزهای متمادی بیدار بمانند. آنها می گویند خاصیت دیگر این قرص ایجاد بی تفاوتی و بی احساسی است تا در کمال بی‌خیالی محض از قتل و کشتار ابایی نداشته باشند.

به گفته برخی از پزشکان مصرف قرص های کپتاگُن که بین ۵ تا ۲۰ دلار به فروش می رود، برای اولین در دهه ۶۰ قرن بیستم در غرب برای درمان بیش-فعالی، نوعی از اختلالات خواب موسوم به نارکولپسی یا حمله خواب و افسردگی تولید شد اما در دهه ۸۰ میلادی مصرف آن در بسیاری از کشورها به دلیل خاصیت اعتیادآورش ممنوع و تجویزش برای مصارف پزشکی غیرقانونی اعلام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها