ارتش ترکیه قبل از کودتا هشدارهای لازم را گرفته بود

ارتش ترکیه قبل از کودتا هشدارهای لازم را گرفته بود
شنبه 13 خرداد 1396 - 15:07

دستیار ارشد سابق رییس ستادکل ارتش ترکیه گفت: ارتش این کشور قبل از کودتای نافرجام ژوئیه گذشته دو بخش اطلاعات در نوامبر ۲۰۱۵ و فوریه ۲۰۱۶ درباره تلاش احتمالی برای کودتا دریافت کرده بود.

العالم-ترکیه

به نوشته روزنامه حریت، اورهان یکیل گان، دستیار ارشد سابق خلوصی آکار، رییس ستادکل ارتش ترکیه در دفاع از خود مدعی شد این یک اشتباه راهبردی بود که تدابیر لازم در قبال این اطلاعات اتخاذ نشد.

وی در دادگاه مربوط به تحولات کودتای ژوییه ۲۰۱۶ در مقر ستاد کل گفت: در نوامبر ۲۰۱۵ گزارشی درباره احتمال یک کودتای مشابه اتفاقات ۱۵ ژوییه  ۲۰۱۶ حاصل شد اما در نهایت تصمیم گرفته شد که احتمال این کودتا در ابعاد بالا وجود ندارد.

او ادامه داد: در فوریه ۲۰۱۶ نیز اطلاعاتی به دست آمد که من جدی گرفتم و به ژنرال‌ها منتقل کردم. اطلاعاتی دریافت کردم که سازمان اطلاعات ملی ترکیه گزارشی آماده کرده که به نخست وزیر داده شده است و من این را قبل از دیدار ژنرال آکار با مقام سازمان اطلاعات ملی ترکیه به او اعلام کردم.

یکیل گان در پاسخ به این سوال که چرا اطلاعات دریافتی از سازمان اطلاعات ملی ترکیه به پلیس اطلاع داده نشد گفت: قطعا روی این موضوع سرپوش گذاشته شده است.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها