آمادگی کردهای سوریه برای آغاز عملیات رقه

آمادگی کردهای سوریه برای آغاز عملیات رقه
شنبه 13 خرداد 1396 - 18:26

عملیات نیروهای سوری مورد حمایت آمریکا برای بازپس گیری رقه از داعش در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت، سخنگوی شبه نظامیان کرد سوری یگان های مدافع خلق (ی پ گ) روز شنبه اعلام کرد: عملیات نیروهای سوری مورد حمایت آمریکا برای بازپس گیری رقه از گروه تروریستی داعش، پس از پیشروی ها به سوی حاشیه این شهر، در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

این عملیات توسط نیروهای سوریه دموکراتیک، یک ائتلاف از شبه نظامیان عرب و کرد مورد حمایت ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش، انجام می شود.

نوری محمود سخنگوی یگان های مدافع خلق در گفتگوی تلفنی با رویترز اعلام کرد: نیروها به حاشیه شهر رسیدند و عملیات بزرگ... در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

اظهارات محمود در تایید گزارشی به نقل از جیهان شیخ احمد سخنگوی عملیات رقه بود که گفته بود مرحله جدید حمله به رقه در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

سخنان احمد که در مصاحبه با یک رسانه محلی بیان شد، توسط یک گروه تحت مدیریت نیروهای سوریه دموکراتیک در برنامه واتساپ منتشر شد.

سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش اعلام کرد درباره جدول زمانی مرحله بعدی عملیات بازپس گیری این شهر واقع در شرق سوریه از داعش اظهار نظر نمی کند.

سرهنگ رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف، اعلام کرد نیروهای سوریه دموکراتیک هر روز نزدیک تر و نزدیک تر می شوند و به سه کیلومتری رقه در شمال و شرق رسیده اند.

وی گفت در غرب، نیروهای سوریه دموکراتیک به کمتر از 10 کیلومتری رقه رسیده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها