تغییر اجباری نام کودکان مسلمان چین

تغییر اجباری نام کودکان مسلمان چین
يکشنبه 14 خرداد 1396 - 01:35

روزنامه گاردین چاپ لندن نوشت: مسلمانان در غرب چین 'ایالت سین کیانگ' مجبور هستند اسامی فرزندان زیر 16 سال خود را که نام بشدت مذهبی دارند ٰ تغییر دهند.

العالم - آسیا

به گزارش گاردین به نقل از رادیو 'آزاد آسیا'، افزود: 'شاخه محلی حزب کمونیست چین در سین کیانگ 15 نام را برای کودکان زیر 16 سال مسلمان این منطقه ممنوع کرد که برخی از آنها 'اسلام'، 'جهاد' ، 'امام'، 'حج' ، 'قرآن'، 'مکه'، 'مدینه'،'عرفات' است.

در ایام ماه رمضان مقام های محلی در ایالت سین کیانگ دستور دادند خانواده های مسلمان که کودکان زیر 16 سال آنها که یکی از این نام ها را دارد باید برای تغییر آن اقدام کنند.

در ماه آوریل گذشته مسئولان محلی اعلام کردند که نامگذاری نوزادان مسلمانان با اسامی بشدت مذهبی ممنوع است اما در ایام ماه رمضان این ممنوعیت به کودکان زیر 16 سال افزایش یافت.

اکثر مسلمانان ایالت سین کیانگ را قوم اویغور تشکیل می کند که ریشه های ترک دارند.

مقام های دولت مرکزی چین می گویند به دلیل نگرانی از نفوذ و گسترش افراط گرایی و مبارزه با این پدیده، قوانین گسترده ای را در منطقه سین کیانگ اجرا و تدوین کرده اند.

در تازه ترین مورد نیز مقررات 15 ماده ای توسط پارلمان محلی سین کیانگ تصویب شده است که بر اساس آن با آثار و نشانه های افراط گرایی مقابله خواهد شد.

در همین راستا «یاسین صدیق» مقام ارشد حکومت محلی شهر «کاشغر» در این منطقه از همه ملیت های اویغور منطقه خواسته است برای مقابله با افراط گرایی بپا خیزند.

از زمانی که گروه تکفیری داعش و شماری از تروریست های گروه جنبش ترکستان شرقی چین را تهدید به عملیات خرابکارانه کرده است، این کشور بیش از 2 هزار نیروی امنیتی و مبارزه با تروریسم را در منطقه مستقر کرده است.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین طرح جاده ابریشم نوین را در سال 2013 میلادی مطرح کرده است که یکی از اصلی ترین محورهای مواصلاتی آن از شهر کاشغر در استان سین کیانگ می گذرد.

این شهر با کشورهای آسیای مرکزی ارتباط مرزی دارد و به آسانی به خاورمیانه مرتبط می شود و به همین دلیل حراست از امنیت آن برای دولت چین از اهمیت بسیار بالایی برخوردا است.

پکن اعتقاد دارد که گروه های جدایی طلب در سین کیانگ در پی تاسیس دولت مستقلی تحت عنوان «ترکستان شرقی» هستند و این گروه نه تنها در داخل چین دست به اقدامات تروریستی زده و تاثیرات منفی بر امنیت ملی و ثبات اجتماعی گذاشته، بلکه با تروریست های بین المللی همکاری کرده و امنیت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می کند.

 

ایرنا

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها