چهارمین محموله سلاح‌های آمریکا به کردها رسید

چهارمین محموله سلاح‌های آمریکا به کردها رسید
يکشنبه 14 خرداد 1396 - 06:39

چهارمین محموله سلاح های آمریکا در اختیار حزب اتحاد دموکراتیک ‏(PYD)،حزب سیاسی ‏کردستان سوریه که ‏کنترل مناطق کردنشین ‏شمال این کشور را در اختیار دارد قرار گرفت.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری ‏آناتولی از آنکارا، گزارشگران این خبرگزاری اعلام کردند عصر روز جمعه در ساعت 22 به وقت محلی 70 کامیون آمریکایی فرودگاه رومیلان در حسکه را به مقصد شمال رقه که یگانهای مدافع ‏خلق(یپگ) و حزب کارگران کردستان(پ ک ک) در آنجا حضور دارند، ترک کردند.

با این احتساب، از سه هفته پیش تاکنون شمار کامیون های حامل سلاح برای یگانهای مدافع ‏خلق(یپگ) و حزب کارگران کردستان(پ ک ک) به 218 دستگاه رسیده است.

واشنگتن به بهانه مبارزه با داعش این سلاح ها را در اختیار شبه نظامیان کرد قرار داده است.

از 15 ماه مه تاکنون این چهارمین محموله سلاح و تجهیزات نظامی است که در اختیار شبه نظامیان کرد قرار می گیرد. از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در این کشور به قدرت رسیده، تصمیم جدی گرفته است که کردهای سوریه را علیه داعش تجهیز کند.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری آناتولی به دست آورده است این سلاح ها شامل 12 هزار قبضه کلاشنیکف، 6000 قبضه مسلسل، 350 قبضه سلاحهای خودکار با ظرفیت بالا، 3000 قبضه آر پی جی هفت و ای تی ‏-چهار ساخت آمریکا، ‏1000 فروند موشک ضد تانک از نوع APG-9‏ ساخت روسیه، 235 دستگاه خمپاره انداز، 450 دستگاه دوربین دید در شب و ‏150 دستگاه دوربین لیزری مادون قرمز است.
واشنگتن نیز تحویل رسمی سلاح به یگانهای مدافع خلق(یپگ) را در سوریه تایید کرده است.

 

پربیننده ترین خبرها