"هفته پیروزی " به زودی در تقویم عراق ثبت می شود

يکشنبه 14 خرداد 1396 - 09:10

فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق اعلام کرد که به زودی سراسر شهر موصل را از سیطره و اشغال داعش نجات خواهد داد و متعاقباً " هفته پیروزی " را اعلام خواهد کرد.

العالم عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه  العالم، یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق در مصاحبه با شبکه سومریه نیوز گفت: تنها بخش کوچکی از غرب موصل هنوز آزاد نشده است.
رسول افزود: پس از اینکه فرمانده کل نیروهای مسلح آزادی موصل را اعلام کرد ، هفته " پیروزی " در تاریخ عراق ثبت خواهد شد.
عبدالغنی الاسدی فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم هم اعلام کرد که داعش در منطقه موصل قدیم محاصره شده است و بیشتر از 2 گزینه ندارد و باید بداند که با ادامه دادن به جنگ همه نیروهایش را یکی پس از دیگری در شهر موصل از دست خواهد داد.
الاسدی گفت: داعشی ها خود را گرفتار بد وضعیتی کرده اند و هم اکنون فقط  2  گزینه پیش رو دارند یا باید تسلیم شود یا منتظر مرگ نیروهایش باشد.
وی افزود: نیروهای ارتش عراق در نزدیکی حصار منطقه موصل قدیم مستقر شده اند و به زودی با داعش تصفیه حساب خواهد کرد.
فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم اعلام کرد : اگر شهر موصل خالی از سکنه بود ، شرق و غرب این شهر کمتر از یک ماه آزاد می شد ولی ارتش برای حفظ جان مردم محتاطانه پیشروی کرد و به همین دلیل عملیات به کُندی پیش رفت ولی به عملیات خود تا هلاکت همه داعشی ها در استان نینوا ادامه خواهیم داد.
ارتش عراق از روز 17 اکتبر 2016 عملیات آزادسازی موصل را با پشتیبانی پیشمرگه ، بسیج مردمی ، عشایر و جنگنده های ائتلاف بین المللی اجراء می کند.
ارتش عراق پس از آزادسازی شرق موصل ، عملیاتی را در روز 19 فوریه 2017 برای آزادسازی غرب این شهر آغاز کرد. غرب موصل مقر اصلی داعش محسوب می شود. 

 

فرار مردم غرب موصل در توفان

1

 

2

 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها