حمله ائتلاف سعودی به مرکز درمان وبا در صعده یمن

حمله ائتلاف سعودی به مرکز درمان وبا در صعده یمن
يکشنبه 14 خرداد 1396 - 10:39

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به یک مرکز پزشکی معالجه مبتلایان به وبا در استان صعده یمن حمله کردند.

العالم ـ یمن

به گزارش شبکه خبری المسیره، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی روز شنبه مرکز معالجه وبا در استان صعده را هدف قرار دادند که به زخمی شدن تعدادی از بیماران و همراهانشان منجر شد.

این حمله همچنین به انهدام این ساختمان و تجهیزات پزشکی آن انجامید و بیماران فورا به اماکن دیگر منتقل شدند.

مرکز بهداشت استان صعده ضمن محکوم کردن این حمله ائتلاف از تمامی نهادهای بین‌المللی نیز خواست این اقدامات جنایتکارانه را محکوم کنند.

در پی ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی و کمبود دارو و تجهیزات پزشکی، وبا در میان یمنی‌ها به ویژه در استان صنعا شیوع یافته و بیشتر کودکان به این بیماری مبتلا می‌شوند.

در همین حال صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده که وبا به سرعت در یمن در حال گسترش است و روزانه بین 3000 تا 5000 نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

مدیر سازمان یونیسف در منطقه گفت: در طول ماه میلادی گذشته 70 هزار یمنی در 19 استان به وبا مبتلا شده‌اند و این تعداد احتمالا ظرف دو هفته آینده دو برابر می‌شود.

وی گفت: احتمالا وبا در خارج از یمن نیز شیوع داشته باشد و باید کشورهای همجوار یمن نیز نگران باشند. این یک مسئله تأسف‌بار و ناراحت کننده است اما ما امیدواریم که شیوع وبا به نقطه تحولی برای توجه جامعه جهانی به ساکنان یمن تبدیل شود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها