آتش جنگ رسانه‌ای میان قطر و عربستان زبانه می‌کشد

آتش جنگ رسانه‌ای میان قطر و عربستان زبانه می‌کشد
يکشنبه 14 خرداد 1396 - 17:31

قطر، عربستان و چند کشور عرب دیگر حاشیه خلیج فارس در رسانه ها همدیگر را به حمایت از تروریسم و فساد متهم کردند.

العالم عربستان


روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی با انتشار گزارش هایی نوشت که خاندان حاکم قطر با القاعده ارتباط دارد و برای اثبات ادعای خود گزارش مورخ فوریه 2017 پایگاه خبری"ای بی سی نیوز" را منتشر کرد. 
عکاظ نوشت: خالد شیخ محمد مغز طراح حملات 11 سپتامبر 2011 از حمایت عبدالله بن خالد آل ثانی یکی از اعضای خاندان حاکم قطر برخوردار بود و به علت وابستگی به این خاندان از افتادن در دام دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) و سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رهایی یافت.
عکاظ افزود: دولت قطر و گروه های تروریستی خصوصاً ا لقاعده ، داعش و اخوان المسلمین با همدیگر پیوند زناشویی نامیمون بسته اند. این پیوند نامیمون از نیمه دهه نود قرن گذشته آغاز شد یعنی زمانی که حمد بن خلیفه امیر پیشین قطر علیه پدر خود کودتا کرد و قدرت را به دست گرفت و شبکه تلویزیونی الجزیره را که مدتی طولانی بلندگوی القاعده بود، راه اندازی کرد. مدارک " ایبت آباد " که نیروهای آمریکایی هنگام حمله به خانه اسامه بن لادن رهبر معدوم القاعده به دست آوردند، مؤید این مدعاست.
روزنامه ریاض که یکی از مهمترین روزنامه های عربستان است، نیز نوشت: گزارش مورخ 2015 وزارت امور خارجه آمریکا نشان می دهد که افرادی در قطر همچنان حامیان مالی گروه های تروریستی افراطی خشونت طلب هستند که جبهه النصره وابسته به القاعده یکی از این گروه ها است.
روزنامه مدینه هم در گزارشی با عنوان "چگونه قطر به قبلۀ آمال تروریست ها و پناهگاه آنها تبدیل شده است" نوشت: پایگاه خبری ای بی سی نیوز به روشنی حاکی از ارتباط خاندان حاکم قطر با القاعده است.
روزنامه الاتحاد چاپ امارات هم قطر را حامی تروریسم در منطقه خوانده است.
روزنامه خلیج که روزنامه ای کثیر الانتشار در امارات است، نوشت: مؤسسه خیریه "عید آل ثانی" قطر از گروه های تروریستی فعال در کشورهای مختلف خصوصاً لیبی، سوریه، یمن و مالی حمایت مالی می کند. این مؤسسه اموال کلان در اختیار این گروه ها می گذارد.
روزنامه های قطر هم حملات رسانه ای عربستان و امارات را غیرقابل توجیه می دانند.
روزنامه الوطن چاپ قطر نوشت: تلاش هایی برای بدنام کردن قطر و وارد کردن اتهامات ناروا به این کشور آغاز شده است که پایانی ندارد.
قطر برای خنثی کردن حملات رسانه ای از شبکه الجزیره کمک می گیرد.

214

پربیننده ترین خبرها