علی عبد الله صالح توطئۀ عربستان برای کودتا در قطر را افشا کرد

علی عبد الله صالح توطئۀ عربستان برای کودتا در قطر را افشا کرد
دوشنبه 15 خرداد 1396 - 00:39

رییس جمهور سابق یمن گفت که کشورش چند سال قبل توطئه کودتا ضد حمد بن خلیفه آل ثانی امیر سابق قطر را که از سوی قطری های مورد حمایت آل سعود ترتیب داده شده بود، افشا کرده است..

 العالم یمن

به گزارش روسیا الیوم، علی عبدالله صالح در گفت و گو با شبکه تلویزیونی "الیمن الیوم" (یمن امروز) ضمن بیان نقش کشورش در کشف این توطئه گفت: «با اینکه عربستان سعودی و قطر، هر دو وابسته به وهابیت هستند، اما اختلافاتشان از انباشته شدن مسائل گذشته ناشی شده است».

در پی بالاگرفتن تنش میان ریاض و دوحه، روزنامه سعودی الریاض، قطر را به کودتا تهدید کرد و مدعی شد که خاندان حاکم بر این کشور از امیر آن اعلام برائت کرده و وقوع کودتا بعید نیست.

طبق ادعای الریاض، خاندان آل ثانی با ارسال نامه‌ای به «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان از مواضع امیر کشورشان عذرخواهی و ار او اعلام برائت کرده است.

روزنامه الریاض در تهدیدی آشکار به براندازی در قطر، نوشته که این نامه‌ی خانواده آل ثانی بیانگر عمق شکاف در میان حکام قطر است و آنان نیز اعلام کرده‌اند که از سیاست‌های تمیم خسته شده‌اند و احتمال دارد که کودتای جدیدی در حکومت قطر صورت گیرد و در جریان آن حکومت به خانواده اصلی حاکم بازگردد.206
 

پربیننده ترین خبرها