هراس اسرائیل از «گذرگاه زمینی تهران - بیروت»

هراس اسرائیل از «گذرگاه زمینی تهران - بیروت»
دوشنبه 15 خرداد 1396 - 17:10

روزنامه صهیونیستی هاآرتس در مقاله‌ ای نگرانی تل آویو از تحولات مرزهای عراق و سوریه و احتمال افزایش قدرت نظامی حزب الله و گسترش پشتیبانی از آن را مورد توجه قرار داد.

العالم فلسطین اشغالی

درگزارش روزنامه هاآرتس آمده است که موفقیت نیروهای عراقی طرفدار دولت و ارتش سوریه که کنترل مناطق مرزی عراق و سوریه را به دست گرفته اند، زمینه ایجاد یک گذرگاه زمینی استراتژیک را فراهم خواهد کرد که به حزب الله لبنان امکان انتقال سلاح، تجهیزات و نیرو را خواهد داد.
دراین گزارش آمده است که این گذرگاه زمینی استراتژیک باعث خواهد شد که حزب الله بتواند به طور مستقیم از طریق عراق و سپس سوریه و از مناطقی که ارتش سوریه و هم پیمانانش تحت کنترل خود درخواهند آورد، با ایران در ارتباط باشد.
به نوشته هاآرتس، شکست های اخیر داعش و دور شدن عناصر این گروه از مرزهای عراق و سوریه، به نیروهای هم پیمان حزب الله این امکان را خواهد داد که مواضع و مناطق راهبردی از جمله منطقه صحرایی غرب موصل و نزدیک سوریه را تحت کنترل خود درآورند.
سخنان «هگای تسوریئیل» مدیرکل وزارت اطلاعات اسرائیل مبنی براینکه مرزهای بین عراق و سوریه درحال حاضر مهم ترین جای منطقه است، نشان می دهد که دستگاه اطلاعاتی اسرائیل، اهمیتی ویژه برای منطقه مرزی عراق و سوریه قائل است.

دراین گزارش همچنین به وضعیت میدانی سوریه به ویژه منطقه مرزی اردن و سوریه اشاره شده که ارتش سوریه درصورتیکه بتواند مناطق مرزی اردن را تحت کنترل خود درآورد، بی تردید این وضعیت نیز بر روند تحولات منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

215

پربیننده ترین خبرها