معاون فرمانده الحشد الشعبی عراق:

داعش سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و اسرائیلی دارد

داعش سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و اسرائیلی دارد
سه شنبه 16 خرداد 1396 - 09:16

معاون فرمانده بسیج مردمی عراق از تغییر در شیوه جنگ گروهک تروریستی داعش و استفاده این گروهک از موشک های پیشرفته آمریکایی و اسرائیلی سخن به میان آورد.

العالمعراق
"ابومهدی المهندس" در گفت وگوی اختصاصی با شبکه العالم، با اشاره به بروز تغییر در شیوه جنگ و نوع سلاح های گروهک تروریستی داعش و استفاده فراوان این گروهک از موشک های هدایت شونده و پیشرفته آمریکایی، خاطرنشان کرد که موشک های اسرائیلی که در معاملات تسلیحاتی میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی فروخته می شود و نیز برخی سلاح های ترکیه در میان تسلیحات مورد استفاده داعش دیده می شود.

* الحشد الشعبی وارد کشمکش های داخلی نمی شود

وی با بیان این که الحشد الشعبی وارد کشمکش های داخلی نمی شود، تاکید کرد که نیروهای بسیج مردی عراق مانند گذشته و حال همواره با هماهنگی با طرف های ذی ربط در عراق برای برطرف ساختن مشکلات عراق فعالیت خواهند کرد و همواره عامل توازن و قوت برای ارکان مختلف جامعه عراق خواهند بود به گونه ای که به هیچ کس ظلم نشود.

* بسیج عراق به هیچ حزبی وابسته نیست

معاون فرمانده الحشد الشعبی تاکید کرد که بسیج مردمی عراق تا رسیدن به موصل هزاران شهید و زخمی داده است و این حق دولت عراق است که کنترل کامل این منطقه را به دست گیرد؛ بسیج مردمی عراق هیچ نقش منفی در این منطقه ندارد، از پیوستن به احزاب اجتناب می کند و امیدوار است که در سایه اوضاع ناگوار منطقه ای و اختلافات تاریخی و منطقه‌ای، و در چارچوب قانون اساسی عراق، توافق و تفاهم لازم میان ارکان مختلف این کشور درخصوص ساختار مدیریتی این منطقه صورت گیرد.

* ایزدی ها، قشر بسیار مظلوم در عراق

ابومهدی المهندس، ایزدی های عراق را قشر بسیار مظلوم این کشور توصیف کرد که به حال خود رها شدند تا با سرنوشت فاجعه آمیزی مواجه شوند، قشری که سرزمینشان به عرصه تاخت و تاز تروریست‌ها تبدیل شد، زنان و کودکانشان ربوده شدند و در نهایت با سرنوشتی هولناک و بی سابقه مواجه شدند.بنابراین بسیج مردمی عراق از ایزدی ها دفاع می کند.

* الحشد الشعبی وارد اراضی سویه نشده

وی با بیان اینکه نیروهای الحشد الشعبی وارد اراضی سویه نشده اند، اظهار داشت: نیروهای الحشد الشعبی در مناطق مرزی عراق در حال نبرد هستند.

* محاصره کامل تلعفر

المهندس تأکید کرد که تلعفر کاملا محاصره شده و نیروهای الحشد الشعبی آماده آزادسازی آن هستند.

وی افزود: ما به سمت فرودگاه تلعفر رفتیم و پس از آن به سوی سنجار حرکت کردیم و مسیر تلعفر را از سمت غرب قطع کردیم، درنتیجه راه ارتباطی موصل و تلعفر با سوریه و دیگر استانهای عراق قطع شد و اکنون کاملا در محاصره است.

* قطع شریان داعش از ترکیه

ابومهدی المهندس گفت: عملیات در چندین محور در جریان است، و ما به تازگی در یکی از همین محورها مجتمع الصکار در جنوب را آزاد کردیم و اکنون در حال محاصره کامل منطقه و پاکسازی آن از داعش هستیم؛ این منطقه بسیار راهبردی است زیرا از همین جا کاروانهای تروریستها در سال 2013 از ترکیه به سوریه و سپس به عراق وارد شدند که درنتیجه آن موصل و مناطق بسیاری از صلاح الدین و الانبار به دست داعش افتاد، ولی ما امروز شریان ارتباطی اصلی بین ترکیه، سوریه و عراق را قطع کرده ایم،  و این منطقه تقریبا محاصره شده و در روزهای آینده آن را پاکسازی خواهیم کرد.

* سوریه یکی از استانهای آمریکا نیست!

المهندس در واکنش به هشدارهای آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی درباره نزدیک شدن به مرزهای سوریه و یا ورود به خاک این کشورگفت: آیا سوریه یکی از استانهای امریکا است؟!، این هشدارها بی معنی است، آمریکا حاکم منطقه نمی باشد و نباید اینگونه اظهار نظر کند، آمریکایی ها باید احترام خودشان را نگه دارند و فقط درخصوص مرزهای خود در آمریکا صحبت کنند، این کشور مسؤول سوریه ویا عراق نیست.


213

 

 

پربیننده ترین خبرها