آغاز عملیات مدعیان مبارزه با داعش در رقه

آغاز عملیات مدعیان مبارزه با داعش در رقه
چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 20:03

عملیات ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش برای آزادسازی شهر رقه از روز گذشته شروع شده است.

العالم - سوریه

نماینده آمریکا در ائتلاف به اصطلاح "ضد داعش" گفت: عملیات آزادسازی شهر رقه مرکز خودخوانده گروه داعش در سوریه از روز گذشته شروع شده است و با توجه به شکست های پی در پی این گروه در موصل عراق عملیات رقه با سرعت و قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ای پی تی ان، برت مک گرک نماینده آمریکا در ائتلاف بین المللی (به اصطلاح) ضد داعش روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در بغداد گفت: آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن مانند نیروهای کرد و نیروهای سوریه دمکراتیک برای نبردی طولانی مدت برای آزادسازی شهر رقه در شمال سوریه آماده شده اند.

نیروهای سوریه دمکراتیک روز سه شنبه عملیات خود را برای آزادسازی شهر رقه شروع کرده و موفق شده اند محله ای را در شرق شهر رقه از چنگال تروریست های داعش آزاد کند.

مک گرک گفت: در عملیات ضد گروه داعش در عراق و سوریه، این گروه تاکنون پنجاه و پنج هزار کیلومتر مربع از مناطق تحت کنترل خود را از دست داده است. حدود چهار میلیون نفر که پیش از این در مناطق تحت کنترل داعش زندگی می کردند اکنون آزاد شده اند. روز گذشته روز بسیار مهمی در سوریه بود زیرا روز گذشته عملیات آزادسازی شهر رقه به شکل رسمی شروع شد. امروز روز اول این عملیات است و هر کسی که تحولات موصل را پیگیری کرده باشد می داند که عملیات آزادسازی رقه هم عملیاتی دشوار و طولانی مدت خواهد بود و ما برای نبردی دشوار و طولانی آماده شده ایم. گروه داعش در آخرین محله در موصل گرفتار شده و در روزهای اخیر بخشی از کنترل رقه هم از دست این گروه خارج شده است.

گروه تروریستی داعش اکنون در دو میدان جنگ در موصل و رقه گرفتار شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها