جدیدترین ویژگی های iOS 11

جدیدترین ویژگی های iOS 11
پنج‌شنبه 18 خرداد 1396 - 09:50

iOS 11 ؛ نسخه ای که تجربه کاربری را بسیار دلپذیرتر می کند و هدف آن هر چه شخصی سازتر کردن این سیستم عامل برای کاربران است.

العالم - فضای مجازی

اما آیا واقعا در دستیابی به هدف خود موفق بوده است؟ به نظر می رسد پاسخ این پرسش مثبت باشد. iOS جدید دارای ویژگی هایی است که مدتها کاربران به دنبال آن بوده اند و قطعا با استقبال طرفداران اپل روبرو خواهد شد.

در ادامه با ارایه تصاویر سعی خواهیم کرد تفاوت های بین دو نسخه قدیم و جدید iOS را بررسی کنیم. در این تصاویر iOS11 در سمت چپ و iOS 10 در سمت راست دیده می شوند.

1. هوم اسکرین: به تغییر شکل خطوط سیگنال در گوشه فوقانی سمت چپ صفحه ها توجه کنید. همچنین در داک زیرین نام فولدرها حذف شده است. خطوط حاشیه نماد شارژ باتری در iOS 11 نیز کمی پررنگ تر شده است.

2. بخش نوتیفیکیشن ها:

3. کنترل سنتر: احتمالا بیشترین تفاوت را در این قسمت شاهد هستیم. کنترل سنتر جدید کاملا قابل شخصی سازی است و کاربر می تواند به انتخاب خود در آن تغییر ایجاد کند. کنترل سنتر جدید به کاربر امکان می دهد آنچه بر روی این بخش نمایش داده می شود را انتخاب کند. تمامی قسمت های اصلی و کنترل پخش موزیک، نمایشگر تعاملی و چراغ قوه با قابلیت های تاچ سه بعدی همراهند که امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

4. کنترل سنتر: صفحه منو دو نسخه از iOS به خوبی نشان می دهد که نسخه جدید تا چه حد قابلیت شخصی سازی دارد.

 

5. اپ استور: با اپ استور قدیمی خداحافظی کنید. اپ استور جدید از طراحی بیشتری برخوردار است و به چند بخش تقسیم بندی شده، مانند امروز، بازی ها، و اپلیکیشن ها. دکمه های بروزرسانی و جستجو همچنان دیده می شوند.

6. صفحه گیم:

7. تنظیمات: ظاهر اپلیکیشن تنظیمات تغییر کرده است. منو تنظیمات بزرگ مرتبا به کاربر گوشزد می کند که کجا قرار دارد. سرچ بار نیز از طراحی جدیدی برخوردار است و با حاشیه سفید رنگ بالای منو همخوانی بیشتری پیدا کرده است.

8. تنظیمات: با سوایپ کردن به پایین متوجه وجود تعدادی منوی جدید می شویم مانند Emergency SOS.

9. فیلترهای دوربین:

10. تنظیمات دوربین: منوی جدید دوربین دارای تنظیمات اصلی است که در نسخه پیشین از منوی Camera & Photos جدا شده بود. در iOS 11 امکان اسکن QR افزوده شده است. همچین منویی برای انتخاب بین HEIF/HEVC و JPEG/H.264 دیده می شود.

11. حافظه: چارت جدیدی در نسخه iOS 11 دیده می شود که دقیقا به کاربر نشان می دهد که چه چیزی بخش اصلی حافظه گوشی را به خودش اختصاص داده است. منوی این بخش بسیار ارتقا یافته و اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

12. تماس های اخیر: در اپلیکیشن Phone تغییرات جالبی ایجاد شده است. خواندن مخاطبین و شماره های تماس راحت تر شده که قطعا مورد استقبال قرار می گیرد.

13. شماره گیر: اینجا نیز تغییراتی دیده می شود. دکمه پسبرد(Backspace) تغییر محل داده شده است.

14. یادداشت ها: تغییر کمی صورت گرفته است.

15. سافاری: تغییری در سافاری دیده نمی شود.

16. کیف پول: اپلیکیشن کیف پول حالا از گرافیک های بیشتری برخوردار است.

17. ماشین حساب: اعداد کمی واضح تر نمایش داده می شوند که هم دیدن آنها تسهیل می شود و هم کار با آنها.

18. تقویم: حروف و تاریخ ها بزرگ تر و درشت تر شده اند.

19. iMessage: اپلیکیشن های مختلف حالا بر روی یک نوار اسکرول در پایین این اپلیکیشن دیده می شوند. با سوایپ کردن به بالا بر روی هر یک از بسته های نمادها مجموعه ای کامل از استیکرها در اختیار کاربر قرار می گیرد.

 

وب‌سایت تک شات

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها