دیدار ظریف و رئیس جمهوری افغانستان در آستانه

دیدار ظریف و رئیس جمهوری افغانستان در آستانه
پنج‌شنبه 18 خرداد 1396 - 22:04

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در قزاقستان حضور دارد، عصر پنجشنبه با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان دیدار و مذاکره کرد.

العالم - ایران

ظریف برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که پیش بینی می شود موضوع عضویت رسمی ایران نیز در آن مطرح شود و همچنین حضور در آئین گشایش نمایشگاه بین المللی اکسپو 2017 به آستانه پایتخت قزاقستان سفر کرده است.

رئیس جمهوری افغانستان در آغاز دیدار با ظریف ضمن محکومیت اقدامات تروریستی دیروز در تهران با مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران ابراز همدردی و همبستگی کرد.

اشرف غنی در رابطه با حملات تروریستی تهران گفت: تروریست ها دو نقطه نمادین را نشانه گرفته بوند که برای مردم ایران اهمیت زیادی دارد و به مثابه دشمنی با ایرانیان است.

وی در ادامه گفت: جنگ بین دولت ها آسان تر از مبارزه با گروه ها و شبکه های تروریستی است و ضرورت دارد همه دولت ها در مبارزه با این گروه ها همکاری کنند.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران را شادباش گفت.

ظریف نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات راهبردی در کابل اعلام کرد که گروه های کاری برای اجرایی کردن توافقات تشکیل شده است.

وزیر خارجه ایران و رئیس جمهوری افغانستان در این مذاکرات همچنین در زمینه بروز تنش عربی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس تبادل نظر و تاکید کردند که لازم است این کشورها مشکلات را با گفت وگو حل و فصل کنند، زیرا منطقه تحمل و توان بحران دیگری را ندارد.

ظریف امروز نیز با غیرت عبدالرحمانف وزیر امور خارجه قزاقستان در آستانه پایتخت این کشور دیدار و در باره روابط دو جانبه و مسائل مورد توجه از جمله منطقه ای مذاکره کرد./منبع:ایرنا 

پربیننده ترین خبرها