تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی تهران

تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی تهران
جمعه 19 خرداد 1396 - 14:41

پیکر شهدای حادثه تروریستی اخیر تهران، با حضور هزاران نفر از مردم روزه دار، پس از اقامه نمازجمعه پایتخت از دانشگاه تهران به سمت خیابان حافظ تشییع شد.

العالم - ایران

پیکر شهدا بر تریلی‌های مخصوص قرار گرفت و جمعیت زیادی از مردم روزه‌دار برای بدرقه شهدا به این مراسم آمدند. «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود» و شعارهایی در دفاع از مدافعان حرم؛ از شعارهایی بود که مردم در این مراسم سر دادند.

در دو حادثه تروریستی توسط مزدوران داعش در حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه 17 خردادماه، 17 تن از پاسداران محافظ مجلس،کارمندان مجلس و مردم عادی به شهادت رسیده و 53 نفر هم مجروح شدند.

در این عملیات همه 5 تروریست نیز به دست نیروهای امنیتی سپاه و ناجا به هلاکت رسیدند.

مراسم وداع با پیکر شهدا نیز صبح امروز با حضور سران سه قوه، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس، اعضای کابینه، سفرای کشورهای خارجی و خانواده شهدا در تالار آفتاب مجلس برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، آیت ‌الله امامی کاشانی، حجت‌الاسلام ناطق نوری،اسحاق جهانگیری، سفرای برخی کشورها، نمایندگان مجلس و برخی اعضای کابینه در این مراسم حضور داشتند.

رئیس مجلس در مراسم صبح امروز در سخنانی تاکید کرد که آمریکا داعش بین المللی است و سپاه پاسداران و نیروی قدس خط قرمز ایران است.

به گزارش فارس، شهدای حادثه تروریستی پس از تشییع در قطعه 50 کنار مزار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده خواهند شد و نیز شهید جواد تیموری در قطعه 28 در جوار برادر شهیدش که در عملیات مرصاد شهید شده بود، آرام خواهد گرفت، همچنین مازیار سبزعلی باغبان شهید در حرم مطهر حضرت امام (ره) به خاک سپرده می‌شود.

پیکر حجت‌الاسلام تقوی نیز پس از تشییع توسط مردم قم در گلزار شهدای این شهر مقدس برای همیشه آرام خواهد گرفت.

اسامی 16 شهید شناسایی از 17 شهید شده به شرح زیر است:
1. مازیارسبز علی زاده توسه کله
2. حسین جلالی راد
3. حسین بنی اردلان
4. صیاف علی همتی
5. علی جواد زارع
6. علی توده فلاح
7. مهدیه هراتی
8. احسان اقاجانی معمار
9. سید مهدی تقوی
10. مرادحسین چهار محالی
11. جواد تیموری
12. حمیدامدادی
13. جعفر جعفرزاده
14. علی قلی زاده
15. هانیه اکبریان پیردوستی
16. سیدرضاثابتی

فارس

پربیننده ترین خبرها