اگر صالح 60 میلیارد دلار داشت با منطقه چه می‌کرد؟

اگر صالح 60 میلیارد دلار داشت با منطقه چه می‌کرد؟
جمعه 19 خرداد 1396 - 21:13

علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن در پاسخ به گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه وی در دوره قدرتش 60 میلیارد دلار اختلاس کرده است گفت: اگر 60 میلیارد دلار پول داشتم منطقه را زیر و رو می کردم.

العالم یمن
علی عبدالله صالح طی سخنرانی در نشست دانشگاه صنعا گفت: در فیسبوک ادعا  شده است که من 60 میلیارد دلار دارم که برای شما هزینه کنم. خدا خانه این مدعیان را ویران کند. اگر من 60 میلیارد دلار داشتم منطقه را زیر و رو می کردم.
علی عبدالله صالح درباره اوضاع یمن گفت: در همان اوایل تجاوز عربستان به یمن گفتم که معادله منطقه تغییر خواهد کرد. تغییر معادله حقیقی در منطقه شروع شده است و همگان باید هزینه بپردازند. درست است که شما پول ندارید اما دیگران باید هزینه بندهند و شما خون می دهید و جان، فرزندان، امکانات، خانه ها، دانشگاهها، راهها، پلها و نهادهایتان را فدا می کنید.
وی خطاب به جریان عبد ربه منصور هادی گفت: بیایید با هم کنار بیاییم و با همدیگر بنشینیم. شما شجاع هستید یا ترسو؟ شما ترسو هستید. آیا خجالت نمی کشید که در شبکه های مختلف از "کودتاگران" صحبت می کنید؟ کدام کودتاگران؟ شما ادعا می کنید من به "کودتاگران" ادعایی تان کمک کرده ام. شما ترسوها قدرت را رها و فرار کردید. هیچ کسی شما را فراری نداد. اصلا چیزی به اسم "کودتاگران" وجود واقعی ندارد. شما فرار کردید و قدرت را تحویل دادید. در کشور خلأ سیاسی، اداری، فرهنگی و اجتماعی به وجود آمد و انصار الله با همپیمانانشان – که ما هم بخشی از آن بودیم – آمدند تا نهادهای دولت را به دست بگیرند. بیایید با همدیگر صلح کنیم. آیا اختیار تصمیم گیری در دستان شماست؟ نه نیست. اختیار تصمیم گیری در دست "برادران در عربستان سعودی" است.
216
 

پربیننده ترین خبرها