توجیه آمریکا برای حمله به نیروهای ارتش سوریه

توجیه آمریکا برای حمله به نیروهای ارتش سوریه
شنبه 20 خرداد 1396 - 03:58

سخنگوی رسمی وزارت دفاع آمریکا گفت که این کشور تنها با اهداف دفاعی به استفاده از زورعلیه نیروهای دولتی سوریه متوسل خواهد شد.

العالمآمریکا

به گزارش پایگاه خبرگزاری اسپوتنیک، جف دیویس روز جمعه درجمع خبرنگاران گفت: ما به هیچ کسی جز داعش حمله نخواهیم کرد، مگر آنکه به ما حمله کنند؛ فقط با اهداف دفاعی به دیگران حمله خواهیم کرد.
وی افزود که وزارت دفاع آمریکا نقش روسیه درسوریه را به علت تماس هایش با مسئولان سوری مثبت ارزیابی می کند و این مساله برایش اهمیت دارد که مسکو به رساندن مواضع واشنگتن به هم پیمانانش ادامه دهد.

دیویس گفت که روسیه نقش بسیار مفیدی را ایفا کرده است و به اعتقاد من، آرامشی که خواهان آن هستیم تا حدود زیادی به کمک تلاش های آنان برقرار شده است.
وی گفته بود که آمریکا هیچ گونه تماسی با دولت سوریه ونیروهای طرفدار آن ندارد،؛ از این رو، نظامیان آمریکایی برای ابلاغ پیام های خود به دولت سوریه، از طرف روسی استفاده می کند.
وی از تماس های گسترده بین نظامیان آمریکایی و روس در ارتباط با حمله نیروهای آمریکایی به مواضع نیروهای طرفدار دولت سوریه در روز پنج شنبه گذشته خبر داد.
این سخنگو ابراز امیدواری کرد که این مساله درآینده نیز ادامه پیدا کند.

اظهارات دیویس به دنبال حمله جدید نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا درروز گذشته به مواضع نیروهای طرفدار دولت سوریه درمنطقه التنف ایراد شد ؛ وی تاکید کرد که این نیروها، تا حد زیادی به مواضع هم پیمانان ائتلاف نزدیک شده بودند.


215

پربیننده ترین خبرها