وضعیت "ترزا می" پیچیده است

وضعیت
شنبه 20 خرداد 1396 - 22:13

نتیجه انتخابات پارلمانی انگیس وضع نخست وزیر این کشور را بسیار پیچیده کرده است.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، انتخابات زودهنگام پارلمانی در انگلیس برگزار شد و محافظه کاران اکثریت کرسی های پارلمان را به نفع حزب کارگر به ریاست جرمی کوربین از دست دادند.

والری آندره کارشناس مسایل انگلیس در خصوص سرنوشت ترزا می و تلاش جرمی کوربین برای وادار کردن نخست وزیر به استعفا گفت: وضع ترزا می بسیار پیچیده است. نتیجه انتخابات پارلمانی موقعیت ترزا می را به شدت تضعیف کرده است. حزب کارگر خواستار استعفای وی شده است. اما به نظر من مسئله نگران کننده برای ترزا می این است که ادامه اعتراضات حزب کارگر به حزب محافظه کار کشیده شود و این حزب را متلاشی کند. همانطور که می دانید بلافاصله پس از انتشار نتیجه انتخابات، انتقاداتی علیه ترزا می مطرح شد و حداقل خواسته انتقاد کنندگان تغییر در خط مشی سیاسی نخست وزیر است. برخی از اعضای حزب محافظه کار حتی استعفای ترزا می را خواستار شده اند.

این کارشناس در خصوص راه هایی که پیش روی محافظه کاران قرار دارد گفت: در حال حاضر هیچ یک از مقامات حزب اظهار نظری نکرده اند. اما موقعیت برخی شخصیت های معترض به ترزا می از جمله رهبر محافظه کاران در اسکاتلند، بهبود یافته است. محافظه کاران اسکاتلندی تاکنون فقط یک کرسی در پارلمان داشتند، اما اکنون تعداد این کرسی ها، با نتیجه خوب انتخابات پارلمانی که از سال هزار و نهصد و هشتاد و سه بی سابقه بوده، به سیزده کرسی افزایش یافته است. همین مسئله رهبر محافظه کاران اسکاتلند را در موضع قدرت قرار داده است. به هر ترتیب ما در صدر حزب محافظه کاران شاهد اعتراض و انتقاد از ترزا می هستیم و معترضان مشروعیت نخست وزیر را زیر سوال برده اند. در کل حزب محافظه کار دچار تفرقه و تضعیف شده است.

وی در خصوص حاکمیت تفرقه در حزب کارگر و ضعف این حزب، با وجود موفقیت در انتخابات پارلمانی گفت: به رغم این ضعف، جرمی کوربین در جلب آراء جوانان خیلی خوب عمل کرد و این از نقاط مثبت وی قلمداد می شود. وی از حمایت های مردمی برخوردار است و در انتخابات نیز دیدیم که رای دهندگان بین هجده تا بیست و چهارساله به طور گسترده ای از وی حمایت کردند و به حزب کارگر رای دادند. می توان پیش بینی کرد که جرمی کوربین و دار و دسته اش برای این که بتوانند در انتخابات عمومی که احتمالا در پاییز برگزار خواهد شد، خود را جایگزینی خوب برای حزب حاکم معرفی کنند، در هفته آینده کار زیادی پیش رو دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها