تأثیر محاصره قطر بر پایگاه آمریکایی العدید

تأثیر محاصره قطر بر پایگاه آمریکایی العدید
يکشنبه 21 خرداد 1396 - 04:51

کاخ سفید تأکید کرد ترامپ مطلقا نگران نیروهای آمریکایی در پایگاه العدید قطر نیست و اطمینان کامل دارد که صلح و آشتی به نفع آمریکا تمام خواهد شد.

العالم - آمریکا

سخنگوی دولت آمریکا افزود: دونالد ترامپ مطمئن است که آشتی بر اساس منافع و شروط مناسب آمریکا انجام خواهد شد و اصلا درباره پایگاه آمریکا در قطر نگران نیست.

این اظهارات در پی توضیحاتی است که یک منبع نظامی آگاه در پنتاگون ارائه کرده و گفته بود: محاصره قطر توسط کشورهای خلیج (فارس) باعث تعلیق استفاده از پایگاه العدید نخواهد شد اما از برنامه ریزی راهبردی برای عملیات مبارزه با داعش را که واشنگتن از این پایگاه انجام می دهد جلوگیری خواهد کرد.

بعد از آن که وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که بحران قطر حل و فصل شود دونالد ترامپ مجددا این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

سخنگوی کاخ سفید در پی این اظهارنظرهای ضد و نقیض گفت روح اظهارات ترامپ و تیلرسون با هم منافاتی ندارد و خاطرنشان کرد کاهش محدودیت های اعمال شده برای قطر به هیچ وجه به معنای عادی شدن روابط دیپلماتیک با این کشور و بازگشت به وضع سابق نیست.

وی افزود: ترامپ نگران وضعیت غذا در قطر و نیز از هم پاشیدن خانواده هاست اما درعین حال نگران حمایت مالی قطر از تروریسم نیز هست.

202 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها