باز شدن پای دادستان کل آمریکا به کمیته اطلاعات سنا !

باز شدن پای دادستان کل آمریکا به کمیته اطلاعات سنا !
يکشنبه 21 خرداد 1396 - 12:41

دادستان کل آمریکا در پاسخ به اتهامات هفته گذشته رئیس معزول اف بی آی علیه ترامپ، سه شنبه این هفته در جلسه استماع کمیته اطلاعات سنا حاضر می شود.

العالم-آمریکا

به گزارش بی بی سی، «جف سشنز» دادستان کل آمریکا در نامه ای خطاب به سناتور «ریچارد شلبی» رئیس کمیته فرعی تخصیص بودجه تجارت، دادگستری و علوم-تحقیقات، از تمایل برای حضور در جلسه استماع کمیته اطلاعاتی سنا خبر داد تا پاسخگوی اظهاراتی باشد که «جیمز کومی» رئیس سابق اف بی آی هفته پیش علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ایراد کرد.

جلسه استماع سشنز قرار است سه شنبه همین هفته برگزار شود.

گفتنی است سشنز در ماه میلادی مارس در ازای همکاری با کنگره آمریکا، از هر گونه تحقیق پیرامون همدستی احتمالی با روسیه که به تغییر روند انتخاباتی آمریکا متهم است، معاف شد.

این در حالی است که کومی در جلسه استماعی که روز پنجشنبه برگزار شد، ترامپ را متهم کرد که در تلاش برای اعمال نفوذ در روند تحقیقات اف بی آی پیرامون تخلفات نسبت داده شده به برخی از اعضای تیم ریاست جمهوری و روسیه، وی را اخراج کرده است.

یکی از سوالاتی که در حال حاضر مطرح می شود این است که آیا سشنز ملاقات های مخفیانه ای با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا داشته است یا خیر.

گفتنی است سشنز پیشتر تصمیم گرفته بود تا در جلسه استماع کمیته تخصیص بودجه سنا حاضر شود که با تصمیم برای حضور در کمیته اطلاعات، انجام مورد نخست به معاون وی واگذار می شود.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها