توضیح قطر دربارۀ استقرار نیروهای پاکستانی در این کشور

توضیح قطر دربارۀ استقرار نیروهای پاکستانی در این کشور
يکشنبه 21 خرداد 1396 - 18:49

وزیر خارجه قطر هر گونه درخواست از پاکستان برای اعزام نیروی نظامی به دوحه جهت حمایت از این کشور در سایه تنش با کشورهای عربی را تکذیب کرد.

العالم - خاورمیانه

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر تأکید کرد که اخبار مربوط به درخواست قطر از پاکستان برای اعزام نیروی نظامی به دوحه جهت حمایت از آن در سایه قطع روابط چند کشور عربی با قطر را تکذیب کرد.

وی در مصاحبه با شبکه روسیا‌الیوم گفت که پایگاه العدید آمریکا پایگاه اصلی در حمایت از جنگ علیه تروریسم است و هیچ کس حق ندارد بدون اجازه قطر از این پایگاه استفاده کند اما در این خصوص که قطر درخواست اعزام نیرو از پاکستان کرده است، این خبر صحت ندارد.

وزیر خارجه قطر روز شنبه (دیروز) که به مسکو سفر کرده است همچنین با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود دیدار کرد.

لاوروف در این نشست گفت که قطع روابط برخی کشورهای عربی با دوحه موجب نگرانی مسکو شده است.

وی تأکید کرد که گفت‌وگوی مستقیم بهترین گزینه برای حل اختلافات است و مسکو نیز به تماس‌های خود با طرف‌های بحران ادامه می‌دهد و آماده اتخاذ اقداماتی برای حمایت از تلاش‌های مربوط به حل‌وفصل اختلافات است.

وی همچنین تصریح کرد که خطر اصلی برای همه در منطقه و خارج از آن تروریسم است و تشریک مساعی برای مقابله با این خطر ضروری است.

عبدالرحمن آل ثانی نیز ضمن قدردانی از روسیه به خاطر ارائه خدماتی به قطر در شرایطی که این کشور با تحمیل اقدامات غیرقانونی علیه آن مواجه است، تأکید کرد که دوحه برای حل اختلافات از طریق گفت‌وگو تلاش می‌کند و از تلاش‌های کشورهای میانجی از جمله کویت استقبال می‌کند.

 

منبع: فارس

پربیننده ترین خبرها