شلیک «اس 300 های روسیه» به قلب نگرانی اسرائیل

شلیک «اس 300 های روسیه» به قلب نگرانی اسرائیل
يکشنبه 21 خرداد 1396 - 23:45

بر اساس اعلام پایگاه "warfiles" روسیه، مصر از جمله کشورهایی است که اس 300 را خریداری کرده و همین امر موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است .

العالم اروپا
به گزارش وبگاه  خبرگزاری اسپوتنیک عربی،  برخی رسانه های رژیم صهیونیستی از نگرانی این رژیم از اقدام مصر در خرید سه  سامانه  موشکی اس 300 اف ام و موشک های  آنتی 200  خبر داد.

این سامانه ها می تواند اهداف به فاصله 250 کیلومتر و ارتفاع 30 کیلومتری را هدف قرار دهد. روس ها می گویند اس 300 اف ام می تواند همه اهداف هوایی را نشانه بگیرد.

اما اقدام مصر در خرید  این سامانه،  نگرانی و خشم اسرائیل را برانگیخته  است؛ زیرا جنگنده های اسرائیلی دیگر نخواهند توانست آزادانه در حریم هوایی مناطق مرزی پرواز کنند.

گفتنی است جنگنده های رژیم صهیونیستی پیش از این می توانستند در طول مرزها و بالای شبه جزیره سینا پرواز کنند اما هم اکنون نخواهند توانست حاکمیت مصر را نقض کرده و از مرزهای هوایی بدون مجازات عبور کنند.

نگرانی رژیم صهیونیستی از قرارداد روسیه و مصر از آنروست که از این پس، عملیات نظامی این رژیم در خاورمیانه با محدودیت هایی مواجه خواهد شد.

هر اندازه  شمار کشورهای مخالف با مداخله رژیم صهیونیستی دست یافته بر موشک های مدرن و قادر به هدف قرار دادن جنگنده های اسرائیل افزایش یابد، اسرائیل مجال کمتری برای مانور و عملیات نظامی غیر قانونی در کشورهای خاورمیانه خواهد داشت.
پیش از این، ایران و سوریه توانسته بودند سامانه های اس 300 را به دست بیاورند. هم اکنون مصر نیز این سامانه را در اختیار خود دارد. فروش این سامانه به این کشورها پیام روشن و آشکار روسیه به اسرائیل است.

217
 

پربیننده ترین خبرها