مردم موصل از گرسنگی گوشت گربه می خورند

مردم موصل از گرسنگی گوشت گربه می خورند
دوشنبه 22 خرداد 1396 - 00:28

برخی گزارش ها از وضعیت و زندگی بسیار وخیم آوارگان عراقی در مناطق غرب موصل به سبب درگیری و نبودن مواد غذایی و مایحتاج برای آوارگان حکایت دارد.

العالم - عراق

شبکه روسیا الیوم گزارش داد برخی غیرنظامیان آواره در منطقه الزنجیلی در غرب موصل از وضعیت فاجعه بار بشری غیرنظامیان در طول عملیات نظامی و نبودن آب و غذا و دیگر مواد مورد نیاز خبر دادند.

یک مرد سالخورد آواره در غرب موصل درحالیکه فریاد می زد گفت: آب نداریم و مردم از گرسنگی گوشت گربه می خورند.

حکیم الاسمر خبرنگار روسیا الیوم گفت: گویا این مرد سالخورده به نیابت از صدها هزار و چه بسا میلیون ها عراقی سخن می گوید، نه آب هست و نه غذا وجود دارد و خانواده های محاصره شده در محله هایی که مرگ در همه زوایای آن کمین گرفته است هیچ پناهگاهی ندارند، وضعیت این مناطق مانند جهنم است و برخی از مردم همچون این مرد سالخورده به جز گوشت گربه هیچ چیزی برای رفع گرسنگی پیدا نمی کنند.

اظهارات برخی افراد نجات یافته از درگیری ها در بخش قدیمی موصل، فصل های جدیدی را به زندگی ساکنان عراق می افزاید و کسانی که با این رنج ها رو به رو هستند گزینه های بسیار محدودی در پیش رو دارند و تقریبا تنها گزینه همان بازی با مرگ است.

برخی مناطق به سبب حملات ائتلاف بین المللی و آتش نیروهای عراقی به طور کامل با خاک یکسان شده است و در بحبوحه این درگیری ها که فقط مرگ به پیروزی می رسد هیچ تفاوتی میان مبارزان و غیرنظامیان وجود ندارد، اما کسانی که اقبال با آنها بوده است و از بمباران نجات یافته اند و برای مدتی گمان می کردند که نجات پیدا کرده اند چه بسا از گلوله تک تیراندازان داعش که از پشت سر به آنها حمله می کند نجات نمی یابند.

افراد نجات یافته از درگیری های موصل گمان می کنند خارج شدن از شهر به معنای پایان درد و رنج است اما بعد متوجه می شوند که سفر بدبختی آنها تازه آغاز شده است.

خانواده هایی که به دنبال ویرانی خانه های خود آواره شده اند با سفری طولانی رو به رو هستند که در طول آن از مراکز نیروهای عراقی عبور می کنند؛ نیروهایی که تک تک این افراد را بازرسی می کنند چون نگران هستند هر فردی که از مناطق تحت کنترل داعش خارج می شود چه بسا یکی از عناصر داعش باشد، تا اینکه این خانواده ها به اردوگاه های آوارگان می رسند؛ اردگاه هایی که با سرعت بر پا شده و مملو از  افرادی است که از مناطق درگیری فرار کرده اند.

اما کسانی که به ادامه زندگی امیدوارند به زودی و به ناچار با بیماری های پس از جنگ و سوء تغذیه رو به رو خواهند شد و چه بسا در طول روز چند بار با مرگ رو به شوند.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها