یمن محاصره شده ... تنها در برابر ائتلاف عربستان و وبا

یمن محاصره شده ... تنها در برابر ائتلاف عربستان و وبا
دوشنبه 22 خرداد 1396 - 06:28

وزارت بهداشت عمومی و جمعیت یمن اعلام کرد سازمان های بین المللی از تعهدات خود در مورد امدادرسانی و حمایت از بخش خدمات بهداشتی یمن و مقابله با وبا در این کشور شانه خالی کرده اند.

العالم - یمن
به گزارش خبرنگار العالم در یمن، "دکتر ناصر العرجلی"، قائم مقام وزارت بهداشت در بخش خدمات درمانی به خبرگزاری رسمی یمن "سبأ" گفت: "سازمان های بین المللی در اکتبر 2016 خواستار کمک بین المللی به ارزش 22 میلیون دلار برای مقابله با موج اول بیماری وبا در یمن و آمادگی برای مقابله با موج بعدی این بیماری شده بودند. اما جامعه بین الملل فقط 15 درصد از این کمک را تأمین کرد که انهم در اختیار سازمان های بهداشت جهانی و یونیسف قرار گرفت".
ناصر العرجلی جامعه بین الملل و سازمان های بین المللی و بشر دوست را مسئول فروپاشی نظام بهداشتی و درمانی یمن و شیوع وبا در این کشور به علت تجاوز ائتلاف متجاوز دانست و گفت این امر باعث محروم شدن میلیونها یمنی از خدمات بهداشتی به عنوان یک حق انسانی شد؛ حقی که در تمام قوانین و معاهدات بین المللی تضمین شده است.
دکتر العرجلی تصریح کرد بخش خدمات بهداشتی یمن به دلیل تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره از مرحله جلوگیری از ورود دارو به کشور گرفته تا حمله به مراکز خدمات بهداشتی، قطع شدن برق و کمبود سوخت، مهاجرت کادر پزشکی و درمانی از کشور، افزایش نیازمندی ها و کمبود منابع مالی، به طور کلی آسیب دیده است.
وی خاطرنشان کرد که سکوت جامعه بین المللی در قبال مشکلات و مصائبی که گریبانگیر بخش بهداشت یمن به خصوص برای مقابله با وبا شده، باعث وخامت هر چه بیشتر اوضاع و افزایش مرگ و میر شده است. به طوری که احتمال می رود آمار ابتلا به بیش از 100 هزار نفر رسیده باشد.
 

پربیننده ترین خبرها