موضع مقام های عربستان درباره منع ورود قطری ها به مسجدالحرام

موضع مقام های عربستان درباره منع ورود قطری ها به مسجدالحرام
دوشنبه 22 خرداد 1396 - 19:12

مقام های امور مذهبی عربستان امروز دوشنبه اخبار منتشره درباره ممانعت از زائران قطری برای انجام حج عمره را تکذیب کردند.

العالمعربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد نبوی (ص) در بیانیه ای مدعی شد: رهبری کل درمورد ارائه خدمات و تسهیل امور عمره گزاران از همه کشورهای جهان از جمله برادرانمان در کشور قطر بسیار تاکید کرده اند.
این بیانیه، همه آنچه را که در شبکه های اجتماعی درخصوص جلوگیری از ورود عمره گزاران قطری به مسجدالحرام منتشر شده، بی اساس خوانده است.
به گفته ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد نبوی (ص)، این مرکز از دوشنبه گذشته تا به امروز از حدود 1633 عمره گزار قطری برای انجام مراسم عمره مفرده استقبال کرده و آنچه را که در شبکه های اجتماعی آمده است "تهمت به پادشاهی عربستان" به شمار می آید. وی تاکید کرد که قطری ها به راحتی و با اطمینان کامل همه عبادات و مراسم خود را در مسجد الحرام به جای آوردند و از همه خدماتی که پادشاهی عربستان سعودی در حرمین شریفین برای آنها و دیگر زوار تدارک دیدند، استفاده کردند.
در همین حال این مرکز امانتداری و دقت در انتشار اخبار را از سوی مقامات ذیصلاح، قبل از انتشار خواستارشد.
پبشتر 'علی بن صمیخ المری' رئیس کمیسیون حقوق بشر قطر اعلام کرد که مقامات سعودی به دنبال قطع رابطه این کشور با دوحه اتباع قطر را از ورود به مسجد الحرام منع کردند.
روز جمعه (5 خرداد) امیر قطر طی سخنانی ایران را قدرت منطقه دانست و خواستار تعامل جهان عرب با تهران شد و همچنین حمایت خود را از دو گروه مقاومت حزب الله و حماس اعلام کرد.
سخنان امیر قطر با واکنش مقامات سعودی مواجه شد و روز دوشنبه (15 خرداد) عربستان به دلیل این که دوحه از سیاست های ریاض در منطقه پیروی نمی کند، قطع رابطه خود را با قطر اعلام کرد؛ در همین حین دولت های امارات، بحرین، مصر و جزایر مالدیو و همچنین دولت خودخوانده شرق لیبی و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن حمایت خود را از سیاست های آل سعود علیه قطر اعلام و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
عربستان سعودی، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته اند.
221

پربیننده ترین خبرها