پوتین:

آمریکا از تروريست‌ها علیه روسيه استفاده می‌کند

آمریکا از تروريست‌ها علیه روسيه استفاده می‌کند
سه شنبه 23 خرداد 1396 - 09:23

ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه گفت: آمريكا از تروريست ها براي ايجاد بي ثباتي سياسي داخلي در روسيه استفاده مي كند.

العالم - اروپا
پوتين در گفتگو با اليور استون كارگردان آمريكايي مشهور كه توسط شبكه "شو تايم" پخش شد گفت: زماني كه تنش ها در شمال قفقاز و چچن شروع شد آمريكايي ها از اين عمليات حمايت كردند.
رئيس جمهور روسيه افزود: دوره جنگ سرد سپري شده است و ما با همه دنيا از جمله اروپا و آمريكا روابط علني و شفافي داشتيم. البته ما به كمك نياز داشتيم. اما به جاي آن، مشاهده كرديم كه نهادهاي ويژه آمريكا به تروريست ها كمك مي كنند.
وي در ادامه افزود: براساس ديدگاه ثابت ما، شركاي آمريكايي ما كه درباره كمك به روسيه آمادگي براي همكاري از جمله در زمينه مبارزه با تروريسم صحبت مي كنند. اما در حقيقت از تروريست ها براي ايجاد بي ثباتي سياسي در داخل روسيه حمايت مي كنند.

به گفته پوتين، آمريكا به تقويت تشكيلات تروريستي القاعده كمك كرده است. از اين رو، اين كشو بايد مسئوليتش در اين زمينه را درك كند.
رئيس جمهور روسيه خاطرنشان كرد: نتيجه فعاليت هاي آمريكا، به وجود آمدن القاعده بود و اين امر از زمان جنگ با شوروي در افغانستان و زماني آغاز شد كه نهادهاي ويژه آمريكا به جريان هاي بنيادگراي اسلامي در جنگ با نيروهاي شوروي در افغانستان كمك كردند.
پوتين تأكيد كرد: آمريكايي ها خودشان از القاعده و بن لادن حمايت كردند. اما اين گروه تروريستي از كنترل آنها خارج شد. البته اين امر، هميشه اتفاق مي افتد و شركاي ما در آمريكا بايد اين حقيقت را بدانند و اين گناه آنهاست.

پربیننده ترین خبرها