احتمال تغییر موضع عربستان در قبال سوریه ... به این دلیل

احتمال تغییر موضع عربستان در قبال سوریه ... به این دلیل
سه شنبه 23 خرداد 1396 - 22:08

یک مرکز تحقیقات اسرائیلی نزدیک به دوایر سیاستگذاری در تل آویو پیش بینی کرد به دلیل بروز بحران با قطر، تحولات عمیق و ریشه ای در مواضع عربستان درباره جنگ فعلی در سوریه به وجود خواهد آمد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری عربی 21، "مرکز پژوهش های مردمی و حکومتی اورشلیم" اعلام کرد عربستان به هدف ضربه زدن به منافع ترکیه، رفته رفته طرح تقسیم سوریه را به عنوان راه حلی برای درگیری کنونی خواهد پذیرفت.
این مرکز که ریاست آن را "دوری گلد"، قائم مقام سابق وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل بر عهده دارد، در گزارش ارزیابی مواضع خود که دوشنبه شب منتشر کرد، نوشت جانبداری ترکیه از قطر در بحران جاری بین این کشور و عربستان، ریاض را بر آن خواهد داشت تا مواضع خود را در قبال مسائل سوریه تغییر دهد.
این مرکز در گزارش خود تصریح کرد که عربستان هنوز هم تحت تأثیر زمانی که روابطش با آنکارا در بهترین وضعیت بود، با طرح تقسیم سوریه مخالفت می کند.
این مرکز خاطرنشان می کند که علاوه بر این عربستان با توجه به بهبود چشمگیر روابط خود با حکومت سیسی در قاهره، تلاش خواهد کرد که به منافع ترکیه در سوریه ضربه بزند.
بر اساس این گزارش رویکرد عربستان برای تقویت روابط با نظام سیسی، این کشور را بر آن می دارد که به خواسته های قاهره مبنی بر اتخاذ مواضع خصمانه علیه ترکیه تن بدهد.
208

پربیننده ترین خبرها