بازپس گیری مثلث راهبردی آراک در شرق حمص

بازپس گیری مثلث راهبردی آراک در شرق حمص
چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 15:22

ارتش سوریه منطقه راهبردی مثلث آراک و ارتفاعات حومه را در شرق شهر حمص در مرکز این کشور به کنترل خود درآورد.

العالم سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز چهارشنبه به نقل از منبعی نظامی گزارش داد : ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در صحرای استان حمص ادامه می دهد و پس از درگیری سنگین با داعش توانست منطقه مثلث آراک و ارتفاعات مشرف بر این منطقه و ایستگاه 3 پمپاژ نفت را به کنترل خود دربیاورد.
این منبع افزود : ارتش حملۀ داعش را برای تصرف مناطق مذکور دفع کرد و تلفات و خسارات سنگینی به این گروه تروریستی وارد کرد.
منبع مذکور اعلام کرد : داعش پیش از فرار خود از منطقه مثلث آراک اقدام به تخریب ایستگاه 3 پمپاژ نفت و چاه های نفت و گاز کرده بود.
خبرگزاری آلمان هم به نقل از منبعی نظامی گزارش داد : نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای مردمی پس از 5 روز عملیات نظامی میدان نفتی آراک را در 40 کیلومتری شمال شرق شهر تدمر به کنترل خود درآوردند و داعش سه شنبه شب از میدان نفتی آراک و روستای آراک در یک کیلومتری شمال این میدان به سوی شهر السخنه فرار کرده است .
منبع مذکور اعلام کرد : میدان نفتی آراک تنها میدان نفتیِ تحت تصرف داعش در شرق شهر حمص بود و هم اکنون راه در برابر ارتش برای پیشروی به سوی شهر سخنه که آخرین پایگاه داعش در حومۀ شهر حمص است ، باز شده است و ارتش می تواند متعاقباً به سوی شهر عقیربات در حومۀ شهر حماه پیشروی و حلقۀ محاصره داعشی ها را تنگ تر کند.
کنترل ارتش بر شهر سخنه به معنای هموار شدن راه پیشروی به سوی شهر دیرالزور نیز خواهد بود.

214

پربیننده ترین خبرها