نظر جدید وزیرخارجه آمریکا دربارۀ اخوان المسلمین

نظر جدید وزیرخارجه آمریکا دربارۀ اخوان المسلمین
پنج‌شنبه 25 خرداد 1396 - 10:37

وزير امور خارجه آمريكا با اشاره به حمايت كشورهايي مانند بحرين و تركيه از گروه اخوان المسلمين گفت گنجاندن این گروه در فهرست تروريسم باعث مي شود روابط با كشورهايي كه اين گروه را به عنوان يك حزب سياسي به رسميت مي شناسند پيچيده شود.

العالم - آمریکا

ركس  تيلرسون در اظهاراتي در كنگره آمريكا تأکید کرد که این کشور اخوان المسلمين را زير نظر دارد و فعاليت آن را پيگيري مي كند.
وزير امور خارجه آمريكا خاطر نشان كرد، تعدادي از سازمانهاي اخوان المسلمين به خشونت ادامه مي دهند و آنان در فهرست تروريسم قرار گرفته اند.
تيلرسون گفت: معتقدم اعضای اخوان المسلمين كه تعداد آنان حدود پنج ميليون نفرند، در گروه هاي داخلي بين خودشان تقسيم شده اند و تعدادي از سازمانهاي اخوان المسلمين به خشونت و تروريسم ادامه مي دهند؛ آنان در فهرست تروريسم گنجانده شده اند.

وی افزود: افرادي در مراكز عالي رهبري در اخوان قرار دارند كه در دولت ها مسئول شده اند و در پارلمان بحرين اخوان المسلمين حضور دارند كه در دولت اين كشور نيز عضويت دارند. اعضايي از اخوان المسلمين در دولت تركيه هستند به همين سبب گنجاندن همه اخوان المسلمين در فهرست تروريسم باعث پيچيدگي بيشتر خواهد شد.

تیلرسون خاطرنشان کرد: دولتهايي مانند بحرين و برخي دولتهاي ديگر اخوان را به رسميت مي شناسند و اخواني ها در اين دولتها نماينده دارند. اين افراد تروريسم را القا مي كنند به همين سبب نگاه به اخوان به عنوان يك شبكه واحد كامل كننده يكديگر و گنجاندن آن بر اين اساس ، موضوعي است كه امور را پيچيده مي كند. اين امكان براي من وجود دارد كه بگويم ما آنان را زير نظر داريم و همواره در اين موضوع بازنگري مي كنيم زيرا برخي كشورهاي ديگر اين موضوع را با من مطرح مي كنند.
 

پربیننده ترین خبرها