تظاهرات مخالفان درپایتخت ترکیه

تظاهرات مخالفان درپایتخت ترکیه
پنج‌شنبه 25 خرداد 1396 - 14:42

صدها نفر از مردم ترکیه از صبح امروز (پنج شنبه) با تجمع در«گوفن پارک» درمرکز آنکارا پایتخت این کشور ، اعتراض خود را به دستگیری یک نماینده پارلمان وابسته به حزب جمهوری خواه مخالف اعلام واز آنکارا به سمت استانبول حرکت کردند.

العالم ترکیه

به گزارش پایگاه خبرگزاری اسپوتنیک، این تظاهرات به درخواست حزب جمهوری خواه خلق و بعد ازآن صورت گرفت که دادگاهی کیفری دراستانبول روز چهارشنبه گذشته، حکم حبس انیس بربر اوغلو نماینده پارلمان وابسته به حزب جمهوری خواه خلق را صادر کرد.
به ادعای دولت ترکیه ، حکم حبس این نماینده پارلمان ترکیه به اتهام افشای اطلاعاتی محرمانه با هدف جاسوسی صادر شده است.
دادگاه کیفری 14 استانبول ، در جلسه ای پشت درهای بسته با حضور وکیل متهم ، این حکم را برای بربر اوغلو نماینده 25 ساله پارلمان ترکیه درارتباط با دست داشتن وی در قضیه توقیف کامیون های وابسته به سرویس های اطلاعات ترکیه به بهانه حمله سلاح برای گروه های مسلح در سوریه صادر کرد.
دولت ترکیه معتقد است که این کامیون ها حامل مواد امدادرسانی و کمک برای مردم سوریه بوده است ونیروهایی و ابسته به سرویس های اطلاعاتی آن ها را همراهی می کردند  تا این محموله ها سالم به مقصد برسند.

درآن هنگام دولت ترکیه اعلام کرد که متوقف کردن کامیون ها جز طرح های نظام موازی آن ( با اشاره به گروه فتح الله گولن) با هدف تلاش برای ایجاد بحران و تضعیف پایه های حکومت بوده است.
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها