روزنامه اسرائیلی:

رایزنی برای ایجاد خط هوایی از تل آویو به ریاض

رایزنی برای ایجاد خط هوایی از تل آویو به ریاض
جمعه 26 خرداد 1396 - 03:48

روزنامه یدیعوت آحارونوت از تماس مخفیانه بین آمریکا، عربستان، اردن و رژیم صهیونیستی برای هماهنگ کردن سفر هوایی از تل آویو به ریاض برای انتقال حجاج فلسطینی پرده برداشت.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه خبری العهد نیوز نوشت: روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت فاش ساخته است که بین آمریکا، عربستان، اردن و اسرائیل تماس های مخفیانه ای در جریان است تا سفر هوایی از تل آویو به ریاض را برای انتقال حجاج فلسطینی به مکه مکرمه هماهنگ کنند.

یدیعوت آحارونوت نوشت: هواپیمای حامل حجاج فلسطینی اندکی در اردن فرود خواهد آمد زیرا اسرائیل و عربستان روابط علنی ندارند.

این روزنامه افزود: آمریکایی ها برای موفقیت این طرح میانجیگری می کنند، طرحی که فکر اولیه آن در سفر دونالد ترامپ به منطقه مطرح شد. یک مسئول بلند پایه آگاه اسرائیلی گفت تماس ها بین طرفهای یاد شده رو به پیشرفت است و قرار است یک شرکت هواپیمایی خارجی مسئول انتقال حجاج فلسطینی به مکه مکرمه باشد و این در حالی است که آنان پیشتر از طریق راه زمینی به حج می رفتند. دولت جدید آمریکا برای عادی سازی روابط اسرائیل و کشورهای عربی و نیز فعال کردن گفتگوهای اسرائیلی فلسطینی، تلاش می کند. آمریکاییها همچنین در حال بررسی گام های بیشتر از جمله راه اندازی سفرهای هوایی بین کشورهای عربی و سرزمین های اشغالی اند. این در حالی است که مطبوعات اسرائیل تلاش داشتند سفر هوایی رئیس جمهور آمریکا از ریاض به تل آویو را به عنوان نخستین پرواز مستقیم بین عربستان و اسرائیل نشان دهند و این در حالی است که هواپیمای حامل ترامپ مدتی کوتاه در قبرس به زمین نشست./خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها