مصر «تیران و صنافیر» را چند فروخت؟!

مصر «تیران و صنافیر» را چند فروخت؟!
جمعه 26 خرداد 1396 - 09:23

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پیشتر فاش کرده بود که ۲ جزیره تیران و صنافیر مصر در مقابل ۱۶ میلیارد دلار به عربستان واگذار شده است.

العالم - مصر

«موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی سال گذشته در سخنانی اعلام کرد مصر دو جزیره «تیران و صنافیر» را به 16 میلیارد دلار به عربستان فروخت.

بر اساس گزارش «یدیعوت آحارونوت»، یعلون گفته بود رژیم صهیونیستی بر واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان موافق بود؛ آمریکا هم به عنوان نماینده نیروهای بین‌المللی مستقر در شبه‌جزیره سینا با پیوستن عربستان به معاهده صلح میان مصر و اسرائیل موافقت کرده است.

برخی اطلاعاتی که توسط محافل رسانه‌ای و سیاسی پیش‌تر فاش شده بود، حاکی از آن بود که «جان کری» وزیر خارجه وقت آمریکا، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان با یکدیگر دیدار داشته‌اند و درباره این معامله یعنی چگونگی واگذاری تیران و صنافیر با یکدیگر صحبت کرده‌اند.

تحلیل‌های نظامی حاکی از آن است که تنها استفاده‌کننده از واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان، رژیم صهیونیستی است زیرا پس از آنکه گذرگاه راهبردی تیران به گذرگاهی بین‌المللی تبدیل شود، تل‌آویو از مصونیت بین‌المللی بسیار خوبی برخوردار و عملیات‌های نظامی و تجاری‌اش فعال خواهد شد.

پارلمان مصر هفته جاری توافقی را تصویب کرد که جزایر مصری تیران و صنافیر را به عربستان سعودی واگذار می‌کند؛ توافقی که به توافق ننگین مشهور شده است و مردم بشدت با آن مخالف هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها