جروزالم پست:

اسرائیل 14 هزار واحد مسکونی جدید می سازد

اسرائیل 14 هزار واحد مسکونی جدید می سازد
جمعه 26 خرداد 1396 - 12:55

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت "اسرائیل" چهارده هزار واحد مسکونی جدید را در منطقه سی C کرانه باختری می سازد.

العالم - فلسطین اشغالی

در این گزارش به قلم تووا لازاروف و دنیب جی روث آمده است: شورای منطقه ای کرانه باختری قصد دارد به طرح های نظامیان اسرائیلی برای گسترش مرزهای شهر قلقیلیه و احداث چهارده هزار خانه جدید در منطقه سی کرانه باختری، اعتراض کند. این شورا و سیاست مداران راست گرا در این باره نگران هستند که این اقدام اجازه خواهد داد قلمرو آنها -در صورت دست یابی به هر گونه توافقی در ارتباط با راه حل ایجاد دو کشور-  به بخشی از یک کشور فلسطینی تبدیل شود.

کانال دو رژیم صهیونیستی، نخست چهارشنبه در این باره گزارشی را منتشر کرد، گزارشی که شورای منطقه ای کرانه باختری و دفتر نخست وزیر این رژیم نیز آن را تأیید کردند.

این خبر در بحبوحه گزارش ها در این باره منتشر شد که آمریکا تمایل دارد رژیم صهیونیستی ساخت و ساز فلسطینیان را در منطقه سی تأیید کند و بخش هایی از این منطقه را به تشکیلات خودگردان فلسطینی واگذار کند.

منطقه سی تحت کنترل ارتش رژیم اشغالگر قرار دارد. همه شهرهای فلسطینی از جمله قلقیلیه تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطینی قرار دارند و در منطقه اِی کرانه باختری واقع شده اند.

یوسی داگان رئیس شورای منطقه ای کرانه باختری با شنیدن این خبر گفت: آیا این دولت کاملا دیوانه شده است؟ داگان گفت: این گونه مذاکرات دو گانه نمی تواند ادامه یابد. دولت نمی تواند نخست همه اقدامات ممکن را در زمینه سرمایه گذاری درباره شهرک سازی ها انجام دهد و سپس، ساخت و سازها را در کرانه باختری متوقف کند. همچنین نمی تواند ساخت و ساز فلسطینیان را تأیید کند.

داگان طی چند هفته گذشته از جمله تندترین منتقدان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است و از اقدام او در تایید نکردن ساخت و سازهای کافی در کرانه باختری انتقاد کرد و گفت اقدامات او در واقع به معنای متوقف شدن این فرآیند است.

نفتالی بنت رهبر حزب خانه یهودی و همچنین وزیر آموزش رژیم اشغالگر به همراه آیلت شاکد یکی دیگر از اعضای حزبش که وزیر امور قضایی این رژیم است با صدور بیانیه ای مشترک ادعا کردند این طرح نتوانسته است سبب پیشبرد منافع اسرائیل در منطقه شود.

در این بیانیه آمده است: ما با این چماق و هویج نشان دادن مخالف هستیم زیرا سبب تشویق ترور می شود و در عین حال، کنترل فلسطین را بر منطقه سی تضمین می کند، و کابینه باید سبب پیشبرد منافع اسرائیل شود و نه منافع فلسطینیان در کرانه باختری.

وزرای این حزب همچنین بر روند مسدود شدن این طرح تأکید کردند تا زمانی که کابینه بتواند درباره این موضوع گفتگو کند یا یک طرح موازی را ارائه کند که تضمین می کند چهارده هزار خانه به صهیونیستها اختصاص می یابد.

اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که این رژیم مجوز احداث بیش از هشت هزار خانه را امسال صادر کرد که این رقم بیشتر از هر زمانی طی بیست و پنج سال گذشته بوده است. اما این طرح ها فقط سی و چهار شهرک را تحت تأثیر قرار می دهد و سبب می شود نود و شش بخش یهودی نشین در کرانه باختری بودن خانه باقی بمانند.

چهارشنبه شب، دفتر نخست وزیر رژیم اشغالگر اعلام کرد این طرح ها توسط وزیر جنگ ارائه و سال گذشته کابینه امنیتی آن را تصویب کرد.

دفتر نخست وزیر اسرائیل همچنین اعلام کرد پوچ و نادرست است اگر که ادعا شود نتانیاهو به بهای ساخت و ساز یهودیان در منطقه سی اجازه ساخت و سازها را به فلسطینیان داد.

از زمان ارائه پیشنهاد این ساخت و سازها، احداث حدود ده هزار خانه در کرانه باختری تأیید شده است.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها