چه کسی از قطر دفاع می‌کند؟

چه کسی از قطر دفاع می‌کند؟
جمعه 26 خرداد 1396 - 22:04

بحران قطر با سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، مورد اهتمام رسانه های روسیه واقع شده است. در همین راستا، روزنامه "وینویه اوبوزرینیه" که به طور تخصصی به مسائل نظامی می پردازد مقاله ای توانایی قطر برای دفاع از خودش در صورت تشدید بحران و تبدیل آن به تنش نظامی را مورد بررسی قرار داده است.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک عربی، در یکی از مقالات منتشر شده در پایگاه این روزنامه آمده است:

قطر ارتش کوچکی دارد که از 12 هزار نفر نیرو تشکیل شده است که درباره تسلیحات این نیروها باید گفت که دولت قطر تلاش کرده است با تجهیز آن به تجهیزات پیشرفته اندک بودن تعداد آنها را جبران کند.

اکثر تانک های ارتش قطر تا سالهای اخیر، ساخت فرانسه بودند که در سال 2013، دوحه اقدام به خرید 62 فروند تانک لئوپارد از آلمان کرد که تاکنون 30 فروند آن را دریافت کرده است.

همچنین نیروی زمینی ارتش به 258 تانک زره پوش فرانسوی مجهز است. افزون بر این ارتش قطر، 8 نفر بر زرهی آمریکایی و 12 خودروی شناسایی انگلیسی و 20 خودروی شناسایی برزیلی و 40 خودروی زرهی سوییسی مجهز است.

نیروی زمینی قطر، همچنین 9 فروند توپ خودکار ضد هوایی "رولاند 2" تولید مشترک فرانسه و آلمان و 24 سامانه موشک ضد هوایی دوش پرتاب "میسترال" ساخت فرانسه و همچنین 20 سامانه "ستریلا -2" ساخت روسیه و 60 سامانه موشک ضد تانک "میلان" و 73 توپ در اختیار دارد.

همچنین دولت قطر، به تقویت نیروی هوایی این کشور اهتمام فراوانی داشته است. نیروی هوایی قطر در حال حاضر، 9 فروند هواپیمای میراژ و 6 فروند هواپیمای آموزشی آلفا جت و چند بالگرد در اختیار دارد.

قطر با ارتشی به این حجم قادر به رویارویی با عربستان و ایران نیست و سران آن کشور به این واقعیت کاملا واقف هستند و تلاش می کنند با استمداد از کشورهای قوی، این کمبود را جبران کنند.

یک پایگاه نظامی مهم آمریکا در خاک قطر قرار دارد و انتظار می رود آمریکا در مقابل حضور پایگاهش در این کشور، وضعیت را کنترل و در هنگام ضرورت از دوحه حمایت کند.

 

216 

پربیننده ترین خبرها