چرا امارات به متهم اصلی ترور ملک عبد لله پناهندگی داده است؟

چرا امارات به متهم اصلی ترور ملک عبد لله پناهندگی داده است؟
شنبه 27 خرداد 1396 - 06:05

در حالی که در سایۀ تنش میان قطر و شماری از کشورهای عربی، مخالفان قطر بار دیگر ماجرای توطئۀ قطر و لیبی را برای ترور ملک عبد الله پادشاه سابق عربستان پیش کشیده اند، برخی جزئیات این ماجرا دوباره در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته است.

العالم – خاورمیانه
ساعدی قذافی، فرزند معمر قذافی، گفته است که متهم اصلی تلاش برای ترور ملک عبد الله از ابوظبی پناهندگی دریافت کرده است و در این امارت اقامت دارد. ساعدی قذافی افزوده است که این متهم، یکی از افسران سابق لیبی با نام محمد اسماعیل است که اکنون در ابو ظبی به سر می برد و از دوستان محمد بن زاید، ولی عهد ابو ظبی، است.
محمد اسماعیل پس از ورود انقلابیون لیبی به طرابلس، پایتخت، به مصر گریخت و تا زمان به قدرت رسیدن سیسی در این کشور بود. پس از آن، از ابو ظبی پناهندگی سیاسی گرفت و اکنون در این امارت به سر می برد.
پایگاه الجزیره با انتشار این گزارش نوشت: «اکنون که روشن شده است که محمد اسماعیل نه تنها در ابو ظبی است بلکه از سوی این امارت پناهندگی سیاسی دریافت کرده است، این پرسش مطرح می شود که چرا عربستان از ابو ظبی درخواست نمی کند که متهم اول طرح ترور ملک عبد الله را تحویل دهد؟ پرسش دیگر  آنکه امارات چرا به جای دستگیری این فرد به او پناهندگی داده است»؟
عربستان مدعی است حمد بن خلیفه، امیر سابق قطر، و معمر قذافی، دیکتاتور معدوم لیبی، طرحی مشترک برای ترور ملک عبد الله بن عبد العزیز در هنگام ولی عهدی اش داشته اند.
 

پربیننده ترین خبرها