دومین دور گفتگوهای سیاسی ایران و سوئیس برگزارشد

دومین دور گفتگوهای سیاسی ایران و سوئیس برگزارشد
شنبه 27 خرداد 1396 - 08:24

ایران و سوئیس در دومین دور از گفت و گوهای سیاسی که در برن برگزار شد، بر توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط تاکید کردند.

العالم- ایران

مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان و خانم پاسکال بریسویل قائم مقام وزیر خارجه سوئیس دومین دور از گفتگوهای سیاسی بین دو کشور را در برن پایتخت سوئیس برگزار کردند.

در این دور از گفتگوها دو طرف با استقبال از پیشرفت های حاصل شده در یک سال گذشته در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، علمی، آموزشی و نیز محیط زیست، بر فراهم آوردن فضای مناسب برای توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط و استفاده از فرصت های جدید تاکید کردند.

همکاری همه جانبه برای مقابله با بی ثباتی و مبارزه با تروریسم به عنوان یک تهدید جهانی از جمله موارد مطرح شده در این گفتگوها بود که دو طرف ابعاد مختلف آن را مورد بحث و بررسی قراردادند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس در این دیدار با اشاره به مراتب تسلیت رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور در خصوص حادثه اخیر تروریستی در تهران ضمن تسلیت مجدد، با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

وی ضمن با ارزش خواندن برجام به عنوان دستاورد جامعه بین المللی بر اهمیت اجرای کامل آن تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به تحولات در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، سیاست جمهوری اسلامی ایران را همکاری برای برقراری صلح و ثبات در منطقه و جلوگیری از گسترش تنش های منطقه دانست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها