ناکامی داعش در ایجاد "امارت" در لبنان

ناکامی داعش در ایجاد
شنبه 27 خرداد 1396 - 09:23

نیروهای امنیتی لبنانی موفق شدند یکی از خطرناکترین هسته های تروریستی را شناسایی و به همراه سرکرده بارز آن بازداشت کنند.

العالم - لبنان

شبکه المیادین با اعلام این خبر به نقل از ژنرال "طونی صلیبا" مدیر اداره کل امنیت لبنان تصریح کرد: اعضای این هسته تروریستی و سرکرده آنها، نزدیک اردوگاه برج  البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت در 31 مه دستگیر شدند.

این مقام امنیتی لبنان فاش کرد که، بازداشت شدگان قصد داشتند امارت "داعش" در لبنان ایجاد کنند. براین اساس، تروریست ها پس بازداشت "عماد یاسین" یکی از سرکرده های برجسته این گروهک و یکی از مهمترین کاندیداها برای تصدی "امارت" در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان در سپتامبر گذشته، درصدد تحقق این رویا بودند.

صلیبا افزود: از دو سال پیش تاکنون، بخش اطلاعاتی ارتش لبنان توانست با نفوذ به این شبکه تروریستی، دو عنصر مهم آن را شناسایی کند. به گفته وی، این شبکه تروریستی برای ارتش لبنان ناشناخته بود و ما با پیگیری این موضوع از طریق هماهنگی با دیگر سرویس ها موفق شدیم "عمر مصطفی" سرکرده فلسطینی آن را در عملیاتی غافلگیرانه بازداشت کنیم به ویژه اینکه، این تروریست همه تحرکات ارتش لبنان را طی سال ها زیرنظرداشت.

مدیر کل اداره امنیت ملی لبنان خاطرنشان کرد: این بازداشتی به طور مستمر با عناصر داعش در خارج لبنان به ویژه در رقه سوریه در ارتباط بود.

وی با هشدار نسبت به وجود هسته های خفته افراطگرایان در لبنان، وعده داد که در آینده نزدیک ماهیت این شبکه ها را افشاکند.
221

پربیننده ترین خبرها