توییتر، حساب الجزیره را مسدود کرد

توییتر، حساب الجزیره را مسدود کرد
شنبه 27 خرداد 1396 - 16:01

رسانه‌های خبری از مسدود شدن حساب کاربری شبکه الجزیره در توییتر خبر دادند.

العالم - خاورمیانه

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر روز شنبه از مسدود شدن صفحه عربی خود در توییتر در چارچوب «اقدامات سازماندهی شده» علیه این شبکه خبر داد.

یاسر ابو هلاله، مدیر الجزیره در شبکه های اجتماعی نوشت: «صفحه اصلی الجزیره در توییتر مسدود شده است و ما تلاش می کنیم این مشکل را بر طرف کنیم».

کاربران زمانی که تلاش می کنند به صفحه عربی الجزیره در توییتر مراجعه کنند با پیام تعلیق رو به رو می شوند. اما دیگر صفحه های الجزیره در توییتر فعال هستند.

ابو هلاله افزود: «در دنیا هیچ شبکه تلویزیونی دیگری با چنین توطئه ای رو به رو نیست».

مسدود شدن صفحه عربی الجزیره در توییتر در شرایطی صورت گرفت که تنش شدیدی بین قطر و همسایگان این کشور در منطقه خلیج فارس از جمله عربستان  سعودی و امارات عربی متحده حاکم است.

ریاض و چند متحد عربستان پنجم ژوئن روابط خود با قطر را با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم  قطع کردند. عربستان سعودی همچنین دفاتر الجزیره را در عربستان تعطیل کرد. الجزیره هشتم ژوئن هدف حمله سایبری گسترده قرار گرفت.

کشورهای بحرین، عربستان، مصر و امارات و چند کشور عربی دیگر دوشنبه دو هفته پیش در اقدامی هماهنگ قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر را به دلیل آنچه آن را حمایت از تروریسم دانستند، اعلام کردند. تاکنون تلاش‌ها برای حل این بحران بی‌نتیجه مانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها