عبدالله صالح: برای پذیرش آتش‌بس آماده‌ایم

عبدالله صالح: برای پذیرش آتش‌بس آماده‌ایم
شنبه 27 خرداد 1396 - 17:50

رئیس جمهور پیشین یمن گفت، در صورت توقف حملات عربستان به یمن، حمله به عربستان را متوقف خواهیم کرد.

العالم - یمن

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم در گزارشی نوشت: علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن جمعه گفت حملات به عربستان سعودی در مقابل توقف حملات هوایی به یمن متوقف خواهد شد.  

یک منبع مسئول در دفتر صالح در اظهاراتی که در پایگاه اینترنتی الموتمر نت وابسته به حزب صالح منتشر شد در واکنش به بیانیه شورای امنیت که بامداد جمعه صادر و توقف حملات به خاک عربستان سعودی را خواستار شده است، گفت: ما برای توقف حملات به عربستان سعودی برابر توقف پروازها و حملات هوایی و دریایی به یمن و همچنین توقف کمک به سازمانهای وابسته به آنها، آمادگی داریم.  

در بیانیه شورای امنیت از گروه انصارالله و نیروهای صالح توقف همه حملات به عربستان سعودی خواسته شده است.  

شورای امنیت از نیروهای ائتلاف به فرماندهی عربستان سعودی و گروه حوثی ها و همپیمانان آن پایبندی کامل به حقوق بشر بین المللی و تفاوت قائل شدن بین اهداف نظامی و غیرنظامی در یمن خواسته شده است. 

فتر صالح افزود بیانیه شورای امنیت حملات عربستان سعودی و همپیمانان آن را که از دو سال و سه ماه پیش تاکنون ادامه دارد نادیده گرفته است. 

صالح ابراز امیدواری کرد رئیس شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد موضعی قاطع برای متوقف کردن حملات به یمن در پیش بگیرند.  

حوثی ها و نیروهای صالح هر روز مواضع ارتش عربستان سعودی را در مرز هدف قرار می دهند و خمپاره و موشکهای بالستیک به داخل عربستان سعودی شلیک می کنند که کشته شدن غیرنظامیان از جمله خارجی ها را به دنبال داشته است.

یمن از بیش از دو سال پیش جنگی را بین نیروهای طرفدار دولت (مستعفی و فراری) یمن با افراد مسلح گروه حوثی و علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن شاهد است. 

از بیست و ششم مارس 2015 ائتلاف (متجاوز) عربی به فرماندهی عربستان سعودی، عملیات نظامی بر ضد حوثی ها و نیروهای صالح را به درخواست عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) برای دخالت و تلاش برای جلوگیری از سیطره آنها بر کل این کشور آغاز کرد. 

حوثی ها و طرفداران صالح پیش از آن صنعا و مناطق دیگر را به کنترل خود درآورده بودند.

 

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها