گفتگوی عربستان و اسراییل برای همکاری اقتصادی رسمی

گفتگوی عربستان و اسراییل برای همکاری اقتصادی رسمی
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 01:26

یک روزنامه انگلیسی از گفتگوهای دیپلماتیک عربستان و اسراییل به منظور برقراری همکاری های رسمی اقتصادی خبر داد.

العالم ـ عربستان

از زمان بستن دفتر تجاری اسراییل در قطر در سال 2009، رژیم اشغالگر دیگر در کشورهای حاشیه خلیج فارس نمایندگی ندارد اما اینک بر طبق گزارش روزنامه تایمز چاپ لندن، پیش بینی می شود که شرکتهای اسراییلی فعالیت در خلیج فارس را آغاز کنند و هواپیماهای اسراییلی بتوانند در حریم هوایی عربستان پرواز کنند.

برخی منابع آمریکایی و عربی تاکید کردند که روابط میان ریاض و تل آویو با اقدامات تقریبا کوچکی مانند اجازه فعالیت علنی شرکتهای اسراییلی در منطقه خلیج فارس و یا اجازه دادن به شرکت هواپیمایی اسراییلی "ال عال" برای استفاده از آسمان عربستان، آغاز خواهد شد.

روزنامه تایمز افزود: در صورتی برقراری این روابط، این حرکت گامی درماتیک در ماهیت روابط اسراییل و عربستان به عنوان پایگاه مسلمانان اهل سنت خواهد بود واین اقدام همچنین ائتلاف میان دو طرف را تقویت و تحکیم خواهد کرد و در بسیاری از اختلافات و درگیریها در خاورمیانه تغییر ایجاد خواهد کرد.

بر طبق منابع، اینک سخن از طرح آمریکایی ـ عربستانی به میان می آید که گفته می شود بخشی از آن برای پیشبرد روابط اسراییل و کشورهای عربی تهیه شده است تا زمینه توافق "صلح احتمالی" میان فلسطینی ها و اسراییلی ها و نیز به رسمیت شناختن کامل اسراییل از سوی تمام کشورهای عربی فراهم شود.

210

پربیننده ترین خبرها